Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Marc Aloy, escollit alcaldable d’ERC per a les municipals del 2019 a Manresa
El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Manresa, Marc Aloy i Guàrdia, ha estat escollit com a alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les pròximes eleccions municipals a Manresa, que se celebraran el maig del 2019. Aloy ha obtingut un ampli suport de tots els militants i simpatitzants que han assistit a l’assemblea extraordinària de la secció local d’ERC, celebrada aquest dimarts al vespre.
Després de la votació, Marc Aloy declara : “He decidit presentar-me perquè m’estimo la ciutat i perquè em fa il·lusió”

ACTUALITAT / Redacció  
15/05/2018 21:44
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
L’aposta perquè Marc Aloy encapçali la llista d’ERC a Manresa és fruit del consens. De fet, ERC va obrir fa uns dies el període per a poder presentar candidatures i, finalment, la d’Aloy ha estat l’única que s’ha posat sobre la taula per ser votada.
 
Nascut el 1979 a Manresa, Marc Aloy i Guàrdia és arquitecte i treballa per compte propi. Durant més de 10 anys va ser membre de l’equip directiu de la Delegació del Bages-Berguedà del Col·legi d’Arquitectes –on avui s’ha celebrat l’assemblea–, va ser un dels fundadors de l’espai cultural Via Fora! i actualment és soci d'Òmnium Cultural i de l'ANC, així com membre de Xàldiga, entre altres entitats amb les quals manté contacte.
 
Va començar la seva militància a ERC i a les JERC el 2000. Ha estat portaveu de les JERC de Manresa i de la Setena Regió, així com membre de l’Executiva Nacional de les JERC entre el 2001 i el 2003. Ha format part de l’executiva de Manresa i va ser-ne el president entre el 2013 i el 2015. 
 
Després de la votació, Marc Aloy ha fet les seves primeres declaracions com a candidat a l’alcaldia: “He decidit presentar-me perquè m’estimo la ciutat i perquè em fa il·lusió”. I ha subratllat: “Estic disposat a abocar a Manresa tota l’energia que la ciutat mereix”. 
 
Aloy també s’ha referit a la regidoria d’Urbanisme que lidera des del febrer del 2016 afirmant que ser al govern li ha permès “conèixer a fons la política municipal i el funcionament de l’Ajuntament” i “treballar per la ciutat en una àrea que m’agrada”, des d’on ha pogut resoldre projectes històrics, com ara l’execució de la nova plaça Bonavista, l’aprovació del POUM, l’inici de les obres a la Fàbrica del Salt o el projecte de la Creu del Tort, una reivindicació veïnal que s’arrossegava des de fa 20 anys.
 
El ja candidat a l’alcaldia ha detallat que entén el lideratge “com una peça més d’un gran equip” i, en aquest sentit, s’ha mostrat disposat a “encapçalar aquest nou projecte que ens ha de portar a guanyar l’alcaldia de Manresa; és l’hora de fer-ho”.
 
En l’assemblea, que ha reunit una cinquantena de persones, també hi ha assistit la senadora Mirella Cortès; el secretari de Política Municipal d’ERC, Marc Sanglas, i el vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització d’ERC, Isaac Peraire, entre altres càrrecs d’Esquerra. Abans que arrenqués la sessió, Aloy ha tingut un record per a tots els presos polítics. En acabar-la, ha llegit una carta personal que Oriol Junqueras li ha enviat des d’Estremera.
 
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

El carrer Guimerà amb tanques per les obres
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
ERC Santpedor reclama a Jordi Soteras que renunciï a l’acta de regidor
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La IX Nit de l'Esport i la Cultura posa en valor un any més el talent, la trajectòria i el compromís


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]