Dijous 06 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Dues propostes de la UPC Manresa triades en el concurs internacional Ciencia en Acción
El Programa “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, la Fundación Lilly, el Instituto de Ciencias Matemáticas, la Real Sociedad Española de Física, la Real Sociedad Española de Química, la Sociedad Española de Astronomía, la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular, la Sociedad Geológica de España i la Universidad Nacional de Educación a Distancia.
La UPC Manresa ha participat en diverses edicions dels concurs i algunes de les propostes presentades pel professorat de l’EPSEM han estat triades com a finalistes i han obtinguts premis i mencions.

MANRESA / Redacció  
13/07/2018 11:52
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local

El jurat del concurs Ciencia en Acción ha atorgat una Menció d’Honor a la iniciativa ‘TEMPS de... STEM’, presentada per la professora Montse Alsina, de l’Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la iniciativa ‘Recursos prácticos para acercar la química al aula”, del professor Antoni David Dorado, també de l’EPSEM, ha quedat finalista en la seva categoria i s’exposarà durant la final del concurs internacional, que tindrà lloc del 5 al 7 d’octubre a Viladecans.

La proposta global "TEMPS de... STEM" , presentada, per la professora Montse Alsina, de la UPC Manresa, ha estat guardonada amb Menció d'Honor  pel concurs Ciencia en Acción, en la modalitat Treballs de divulgació, "per integrar  ciència i cultura, establint ponts entre públic i professorat de tots els nivells, a través d'una gran iniciativa". La proposta integra tres iniciatives ralitzades anteriorment i des de l’any 2016: Temps de Matemàtiques, Temps de Roques i Minerals i Temps de Química.(http://cienciaenaccion.org/resolucion-jurado-ciencia-en-accion-xix-modalidades-materiales-didacticos-trabajos-de-divulgacion-y-cortos-cientificos/)

D’altra banda, la proposta "Recursos prácticos para acercar la química al aula”, presentada pel professor Antoni David Dorado, també de la UPC Manresa, amb el material elaborat per "Temps de química" en el que hi ha participat l’equip de química de l’escola i el personal de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa i de la Biblioteca Ateneu de les Bases, ha quedat finalista en la modalitat Demostracions de Química i per tant  s'exposarà durant la final de Viladecans.
(http://cienciaenaccion.org/resolucion-jurado-ciencia-en-accion-xix-y-adopta-una-estrella/)

El Programa “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, la Fundación Lilly, el Instituto de Ciencias Matemáticas, la Real Sociedad Española de Física, la Real Sociedad Española de Química, la Sociedad Española de Astronomía, la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular, la Sociedad Geológica de España y la Universidad Nacional de Educación a Distancia.
Adreçat a estudiants, profesors, investigadors i divulgadors científics,l’objectiu de ‘Ciencia en Acción’ és aproximar la ciència i la tecnologia a l’estudiantat més jove i al públic en general d’una manera dinàmica, fàcil y divertida.  Per fer-ho, les disciplines científiques es presenten de forma lúdica a través d’una mostra de les iniciatives finalistes, de conferències i altres activitats.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA   UPC 
També et pot interessar:
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
ALTRES ESPORTS
Tirades socials al Club Tir Precisió Manresa

MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
CERTÀMENS
El cicle de músiques Sons del Camí mostra les seves 12 edicions en una exposició al claustre del Museu del Barroc
ESPORTS
Tirada de pistola i fusell avantcàrrega al Club Tir Precisió Manresa
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]