Dissabte 15 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Beques pels 37 alumnes del programa UniversiMÉS
La Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA CX fan possible que la formació sigui gratuïta per a tots ells.
El lliurament de beques s’ha fet aquest dimarts en un acte a UManresa-FUB i que ha comptat amb la presència dels estudiants i les seves famílies

UMANRESA / Redacció  
03/10/2018 10:53
Les millors fotografies d'un assaig del Retaule del Flautista
L'Ajuntament de Manresa posa en marxa les obres d'asfaltatge d'onze punts de la ciutat
El CEFS Fonollosa trasllada els seus dos equips sèniors al Pavelló de Calaf
Llibre Rajadell, records per sempre
El lliurament de beques s’ha fet aquest dimarts en un acte a UManresa-FUB i que ha comptat amb la presència dels estudiants i les seves famílies, el membre del Patronat de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, Joan Badia, el director general de la Fundació Universitària del Bages, Valentí Martínez, el director territorial de BBVA Catalunya, Xavier Llinares, i la vicepresidenta d’Ampans, Judit Bosch. Aquesta és la tercera edició d’un programa que fa accessible la universitat a persones amb discapacitat intel·lectual. Les classes d’aquest curs es van iniciar la setmana passada i hi participen 20 alumnes que s’hi incorporen per primera vegada i 17 més que continuen la formació iniciada el curs passat. El programa és resultat de la implicació d’AMPANS, BBVA CX, Fundació Antigues Caixes Catalanes i UManresa-FUB.


En nom d’Ampans, Judit Bosch ha parlat del programa com una “oportunitat” per a professorat, la universitat i també per als alumnes. Bosch ha recomanat a tots els estudiants que siguin valents per afrontar aquest nou repte sense por al fracàs. De la seva banda, Joan Badia els ha instat a “aprofitar aquesta gran oportunitat” i a complementar-la amb altres activitats culturals perquè “la formació no és només el que aprenem a les aules”. Linares ha reiterat el compromís de l’entitat bancària amb un programa que “enriqueix tota la comunitat universitària, que ajuda a obrir mentalitats i valorar la diferència”. Finalment, Valentí Martínez els ha recordat que formar part de l’alumnat de la universitat requereix de “tenacitat, esforç i dedicació; voluntat de superació i una clara predisposició per aprendre, obrir el cap i la ment”.


En l’acte també hi han intervingut la coordinadora del programa, Cristina Llohis, i un dels alumnes que l’any passat ja va participar-hi, Joan Lluís Reyes. Llohis ha destacat l’element comú de tots els participants d’UniversiMÉS: la valentia. Totes elles, ha dit, “són persones capaces de vèncer les adversitats, amb talents i capacitats únics i diferents” i per això no han de tenir por al fracàs i “aprofitar aquesta oportunitat única i innovadora” que se’ls ofereix. Reyes ha destacat el professorat, l'orgull que representa per familiars i amics veure el seu procés d’aprenentatge i ha acabat la seva intervenció citant Nelson Mandela i Salvador Allende.


UniversiMÉS és un programa pioner que es va posar en marxa l’any 2016 amb l’objectiu de contribuir a ampliar els coneixements culturals i socials d’aquestes persones. Durant la seva formació, a més de conèixer l’actualitat del món en general i de l’entorn en el qual viuen, els alumnes treballen continguts relacionats amb l’economia, la cultura i la creació artística, la salut i la psicologia. Els estudiants assisteixen a sessions formatives de tres hores de durada que es fan cada quinze dies a la universitat i que inclouen sortides per complementar els continguts que es treballen a l’aula. El professorat està vinculat a la institució universitària i compta amb el suport i assessorament de professionals que els ajuden a adaptar els continguts a les característiques del col·lectiu.





 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   GALERIES DE FOTOS 
També et pot interessar:
CULTURA
Les millors fotografies d'un assaig del Retaule del Flautista
ACTUALITAT
Seleccionat al PIRE 2026 un projecte d’Olga Borao
MANRESA
Les millors fotografies de l'eclipsi solar des de Puigberenguer de Manresa

TEATRE
Una vuitantena d’actors i actrius assagen El retaule del Flautista
FUTBOL
El CE Manresa passa revisió al CIMETIR abans d'iniciar la competició
ACTUALITAT
La consellera de Recerca i Universitats inaugura oficialment la Clínica Odontològica Universitària
El CEFS Fonollosa trasllada els seus dos equips sèniors al Pavelló de Calaf
Llibre Rajadell, records per sempre
L'Ajuntament impulsa noves mesures per millorar la seguretat viària a Callús
1.067 hectàrees cremades a la província de Barcelona des de principi d'any
Memoria.cat ofereix el text i el vídeo de la recreació de la conferència del 1932 d’Amat-Piniella
Les millors fotografies d'un assaig del Retaule del Flautista
Vistes del Passeig Pere III
L'Ajuntament de Manresa posa en marxa les obres d'asfaltatge d'onze punts de la ciutat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]