Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Els reptes energètics per fer front al canvi climàtic", tema del Fòrum Energia a Ecoviure
La Fira Ecoviure va néixer l’any 1997 amb la intenció de servir de punt de trobada a les persones i professionals, que des de diferents àmbits, treballen per a la sostenibilitat ambiental, social i econòmica del planeta. Enguany se celebra els dies 27 i 2

MANRESA / Redacció  
19/10/2018 13:13
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
El fòrum, que es durà a terme al Palau Firal el divendres 26 d’octubre, està organitzat per l’Ajuntament de Manresa i Fira de Manresa i pren com a eix central el canvi climàtic, i oferirà 10 ponències sobre el paper de l’energia en la mitigació dels seus efectes adversos, en aspectes com l’autoconsum, la mobilitat, l’eficiència energètica o la gestió del consum.
El divendres, 26 d’octubre, tindrà  lloc al Palau Firal el Fòrum Energia sobre ‘Els reptes energètics per fer front al canvi climàtic’, que en el marc de la Fira Ecoviure i organitzat per l’Ajuntament de Manresa i Fira Manresa, oferirà 10 xerrades amb l’objectiu de compartir experiències, innovacions i realitats.
El Fòrum pren com a eix central el canvi climàtic, i el paper de l’energia en la mitigació dels seus efectes adversos, en aspectes com l’autoconsum, la mobilitat o l’eficiència energètica.
La inscripció al Fòrum Energia és gratuïta i s’ha de fer a través del correu electrònic al web: www.ecoviure.cat

Programa de ponències del Fòrum Energia
8.30 a 9.00 h: Inscripcions
9.00 a 9.15 h: Acte institucional amb l’alcalde de Manresa i diputat delegat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent; i el regidor de Qualitat Urbana i Serveis, Jordi Serracanta.
9.15 a 9.45 h: Xerrada inaugural. Materials crítics, energies renovables i vehicle elèctric, a càrrec de Joaquim Sanz. Professor (jubilat) de Mineralogia de la EPSEM (UPC) (1974-2015). Col·laborador-conservador del Museu de Geologia Valentí Masachs (UPC). Enginyer tècnic de Mines (UPC) i Gemmòleg (UB)

CANVI CLIMÀTIC I REDUCCIÓ DE L’ÚS DE L’ENERGIA
9.45 a10 h. Llei de canvi climàtic i energia, a càrrec de Salvador Samitier, cap de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic.
10 a10.15 h. Reptes energètics a Catalunya, a càrrec de Francesc Vidal, Cap d'Àrea d'Energies Renovables i Internacional de l’Institut Català d’Energia
10.15 a10.35 h. Preguntes
10.35 a 11.05. PAUSA-CAFÈ
AUTOCONSUM FOTOVOLTAIC
11.05 a 11.20 h. Instal·lacions fotovoltaiques en mitgeres (per diferents equipaments), a càrrec de Cristina Castells, Directora de la Direcció d'Energia i Qualitat Ambiental de la Gerència Adjunta de Medi Ambient i Serveis Urbans - Ecologia Urbana de l'Ajuntament de Barcelona.
11.20 a11.35 h. Bateries Ampere Energy, a càrrec de Jordi Serrano, Sales & Technical advisor d’Ampere Energy.
11.35 a 11.50 h. Energia fotovoltaica i autoconsum, a càrrec de Manel Romero, soci director de Sud Renovables.
11.50 a 12.10 h. Preguntes
MOBILITAT ELÈCTRICA
12.10 a 12.25 h. La Mobilitat elèctrica i la xarxa d'infraestructura com a element clau de la transició energètica, a càrrec de Lluís Morer, Cap de Programa d'estalvi i eficiència energètica de l’Institut Català d'Energia
12.25 a 12.40 h. Recàrrega de vehicles elèctrics amb energies renovables, a càrrec de Pere Soria, Departament de Desenvolupament de Negoci de Circutor
12.40 a 13 h. Preguntes
EFICIÈNCIA ENERGÈTICA I GESTIÓ DEL CONSUM
13 a13.15 h. Estratègies de contractació d'energia per ajuntaments i optimització administrativa de contractes. Casos pràctics en l'administració pública catalana. A càrrec de Núria Mallafré, Km0.energy.
13.15 a 13.30 h. Agregació de recursos distribuïts. Cas d'autoconsum. A càrrec de Pep Salas, Km0.energy.
13.30 a 13.50 h. Preguntes
13.50 a 14 h. Cloenda
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]