Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les executives de l’ACM i l’AMI acorden celebrar una jornada municipalista l’11 de gener
Toni Comín ha participat a la reunió per videoconferència per parlar del Consell de la República
La quarantena d’alcaldes i alcaldesses que han participat a la reunió han acordat celebrar una jornada municipalista el proper 11 de gener de 2019.

ACTUALITAT / Redacció  
07/11/2018 09:55
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Les institucions de la Plataforma C-55 valoren l’anunci del Govern
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
Les executives de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) i de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) s’han reunit aquest dimarts al migdia a la seu de l’ACM per debatre sobre l’actualitat política i accions futuribles. En aquest sentit, la quarantena d’alcaldes i alcaldesses que han participat a la reunió han acordat celebrar una jornada municipalista el proper 11 de gener de 2019.

Aquesta trobada treballarà des del món local per un acord polític de país, la defensa dels drets i llibertats com a catalans, i el futur del municipalisme català. La jornada buscarà un consens i la participació de representants locals de diferents sensibilitats polítiques i ideològiques.

La trobada entre les dues executives de l’ACM i l’AMI ha comptat amb la participació de Lluís Llach, nou president del Fòrum Cívic, Social i Constituent, que ha exposat les línies bàsiques de la plataforma que busca impulsar un debat ciutadà sobre el model de país. També s’ha conversat a través de videoconferència amb el conseller Toni Comín, director del Consell de la República del Govern català, que ha explicat les funcions de l’organisme i la seva tasca principal d’internacionalització de la causa catalana.

Les executives de l’ACM i l’AMI també han aprovat una moció on es demana l’absolució dels presos i preses polítics, acusats per l’1-O. Aquesta moció es farà arribar a tots els ens locals catalans. La reunió entre les executives de l’ACM i l’AMI ha tingut lloc hores després que acompanyessin els expresidents Miquel Buch i Neus Lloveras a declarar davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) com a investigats per haver fomentat entre els alcaldes i alcaldesses el referèndum de l’1 d’octubre de 2017.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ACTUALITAT 
També et pot interessar:
ESPORTS
L'Ajuntament de Manresa rep l'atleta Ona Bonet Bernadich
SOCIETAT
Agredeix policies locals després d'escampar contenidors a la calçada
SALLENT
Sallent decreta dos dies de dol per la mort d'Argelaguet

SOCIETAT
La Festa de la Llum de Manresa posa èmfasi en el gènere femení
SOCIETAT
Segueix el tall de trànsit a la carretera de Santpedor
SOCIETAT
Manresa recorda les dones deportades a Ravensbrück
La Buresa i les roses de Sant Jordi
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
Les obres de La Bertrana, el nou projecte d'habitatge cooperatiu de Manresa, avancen a bon ritme
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Jairo Molero no seguirà al Covisa Manresa
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner presenten les activitats de primavera
La llegenda de Sant Jordi explicada pel Jan i la Júlia torna al pati del Kursaal aquest Sant Jordi


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]