Dimecres 22 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Situació i perspectives del sector industrial a la Catalunya Central
La Cambra comença un cicle de jornades amb la directora general d’Indústria de la Generalitat, Matilde Villaroya, que serà la convidada de la primera sessió el dia 28 de novembre a les 9 del matí a la sala d'actes de la Cambra
El cicle, que porta per títol “L’empresa del demà”, forma part del projecte Ocupació al Bages Industrial, promogut per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Manresa i en el qual la Cambra també hi participa.

MANRESA / Redacció  
26/11/2018 11:43
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Les institucions de la Plataforma C-55 valoren l’anunci del Govern
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
La Cambra de Comerç de Manresa començarà un cicle de jornades dedicades a analitzar i debatre sobre la situació del sector industrial a la Catalunya Central i les seves perspectives de futur. El cicle, que porta per títol “L’empresa del demà”, forma part del projecte Ocupació al Bages Industrial, promogut per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Manresa i en el qual la Cambra també hi participa. La primera sessió tindrà lloc dimecres vinent dia 28 de novembre i hi participarà la directora general d’Indústria de la Generalitat, Matilde Villaroya, que parlarà sobre l’estratègia industrial de Catalunya. L’acte tindrà lloc a les 9 del matí a la sala d’actes de la Cambra.
 
El dimecres 12 de desembre, a les 12 del migdia, es farà la segona jornada d’aquest cicle, en la que es parlarà de l’impacte laboral de la indústria 4.0 a Catalunya. En aquest cas, el ponent serà Joan Miquel Hernández, responsable de l’àrea de Desenvolupament Empresarial de la Generalitat de Catalunya. La participació a les dues sessions és oberta a totes les persones que hi estiguin interessades i cal fer inscripció prèvia enviant un correu electrònic a goviedo@cambramanresa.org.
 
El Bages, comarca industrial
El sector industrial té un pes específic important al teixit econòmic del Bages, on suposa un 30% de l’ocupació i un 41% de tot el valor afegit brut que general el sector privat de la comarca, segons dades de l’estudi Creixement econòmic i activitat empresarial al Bages 2012-2016 que la Cambra va fer públic el passat mes d’octubre. Així, la comarca destaca dins del conjunt català per seu marcat caràcter industrial i la presència d’empreses molt internacionalitzades, entre les quals destaca el sector auxiliar de l’automoció, molt important en termes quantitatius i amb una base exportadora superior a la mitjana catalana del mateix sector.
 
L’aposta d’Europa pel sector industrial i l’entrada de les noves tecnologies de la indústria 4.0 han posat el focus d’atenció en aquest sector, que es prepara per afrontar canvis importants en els propers anys.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
MANRESA
El Casino acollirà a partir del 24 d'abril 'La fauna del Cardener'
MANRESA
El Museu de Manresa rep la donació del Cristall de Sant Valentí

MANRESA
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner presenten les activitats de primavera
MANRESA
Les obres de La Bertrana, el nou projecte d'habitatge cooperatiu de Manresa, avancen a bon ritme
MANRESA
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina
La Buresa i les roses de Sant Jordi
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
Les obres de La Bertrana, el nou projecte d'habitatge cooperatiu de Manresa, avancen a bon ritme
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner presenten les activitats de primavera
La llegenda de Sant Jordi explicada pel Jan i la Júlia torna al pati del Kursaal aquest Sant Jordi
Neix “Althaia llegeix”, un projecte per fomentar la lectura


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]