Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal reforça el servei per fer front a la pobresa energètica
L’Oficina Comarcal d’Assessorament Energètic i Atenció a la Pobresa Energètica arribarà a més municipis i oferirà tallers i xerrades per tal fer arribar les pràctiques d’eficiència energètica a més població
L’Oficina Comarcal d’Assessorament Energètic i Atenció a la Pobresa Energètica va iniciar la seva tasca el 2017

BAGES / Redacció  
19/12/2018 11:38
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe

Amb l’objectiu de garantir els drets de les persones pel que fa a l’accés als subministraments bàsics d’aigua, llum i gas, el Consell Comarcal del Bages torna a impulsar l’Oficina Comarcal d’Assessorament Energètic i Atenció a la Pobresa Energètica. El servei, que s’ha presentat a Sallent, s’adreça als 29 municipis que configuren l’Àrea Bàsica de Serveis Socials de la comarca del Bages (ABSS).
Un dels elements clau de l’oficina és que pretén fer front a aquesta problemàtica des de la prevenció, apoderant les veïnes i veïns i no només actuar quan hi ha un conflicte manifest. Aquest servei del Consell Comarcal del Bages permet millorar les condicions de vida de totes les persones a les quals se’ls aporta informació i comprensió sobre les factures de llum, aigua i gas, a més de promoure l’ús racional de l’energia en benefici tant de l’interès particular en la gestió eficaç de consum de subministres com de l’interès col·lectiu, fomentant pràctiques que facin més sostenible el planeta. L’oficina és itinerant i oferirà atenció presencial, telefònica i telemàtica en un espai municipal.
El conseller de l’Àrea d’Acció Social del Consell Comarcal del Bages, Albert Marañón, ha explicat que «La lluita contra la pobresa energètica ha estat des de l’inici una de les prioritats del govern del Consell Comarcal. I volem fer-ho, no només atorgant ajuts d’urgència, no només fent informes de vulnerabilitat si no anant més enllà apostant per un servei de prevenció, que contribueixi a garantir els drets als subministraments bàsics». Marañón ha afegit que «La lluita contra la pobresa energètica és una responsabilitat col·lectiva, també de les companyies subministradores, exigim que compleixin amb la legislació vigent. des del Consell volem fer un pas endavant i no quedar-nos apagant focs, volem canviar realment les condicions de vida de les persones. Demanem més implicació de la Generalitat per tal que les empreses de subministraments compleixin efectivament amb el que marca la llei».
Per la seva banda, l’alcalde de Sallent, David Saldoni, ha afirmat que «aquesta oficina és molt important pels municipis perquè complementa molt bé la feina que fan les oficines de serveis socials. Amb aquest suport es pot oferir una atenció més completa i millorar la qualitat dels serveis en benefici dels usuaris per seguir lluitant contra la pobresa energètica».

Com a novetat enguany l’oficina amplia l’atenció presencial, passant de 6 a 19 municipis. A Navàs, Sallent, Artés, Sant Joan de Vilatorrada, Cardona i Sant Vicenç de Castellet es farà atenció presencial un cop per setmana i, a més, una vegada al mes el tècnic es desplaçarà a altres 14 municipis. També en aquesta segona edició el servei oferirà tallers i xerrades als municipis de l’ABSS comarcal dirigits als professionals i a la població per tal de donar eines que facilitin l’eficiència energètica i l’estalvi econòmic en la gestió domèstica dels subministres de llum, aigua i gas. D’aquesta manera es pretén fer arribar informació sobre eficiència energètica a més població i, a la vegada, poder detectar situacions de pobresa energètica o de risc potencial de patir-ne.
L’Oficina Comarcal d’Assessorament Energètic i Atenció a la Pobresa Energètica va iniciar la seva tasca el 2017, i durant els mesos que va estar activa va atendre a 298 persones i el personal tècnic va realitzar un total de 423 accions distribuïdes entre assessoraments i tramitacions, fet que indica que cada usuari va sol·licitar de mitjana de tres accions diferents a l’oficina energètica. Pel que fa al perfil dels usuaris, el 59% de les persones ateses van ser dones i el 41% homes, majoritàriament d’edats compreses entres els 41 i els 60 anys, tot i que destacava també la quantitat de de persones majors de 60 anys que han sol·licitat el servei. La majoria dels usuaris que es van atendre presencialment tenien un baix nivell d’ingressos i vivien sols, fet que els exposa a una situació de vulnerabilitat elevada. La majoria de les consultes eren motivades perquè els usuaris tenien deutes amb les comercialitzadores de subministraments i en menor mesura per usuaris que havien rebut una carta d’avís de tall.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
ST. FRUITÓS
Concurs per crear la mascota que representarà la Capitalitat del Bàsquet Femení
BAGES
La Festa de la Verema del Bages arriba a la 31a edició amb una aposta renovada

BAGES
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
SÚRIA
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
BAGES
Fonollosa treu a subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]