Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El fiscal arxiva les diligències contra l'alcalde de Manresa
La fiscalia de l’àrea de Manresa ha acordat l’arxivament de les diligències contra l’alcalde Manresa, Valentí Junyent, per haver donat suport al referèndum d’autodeterminació de Catalunya de l’1 d’octubre de 2017. Segons el text del fiscal, no hi ha prou elements per considerar que l’alcalde col·laborés activament en el referèndum. Valentí Junyent ha rebut avui la notificació de la fiscalia i ha valorat positivament la resolució d’un cas “que mai no hauria d’haver arribat als jutjats”.
L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, va rebre aquest dijous a la tarda la notificació signada pel fiscal en cap de l’àrea de Manresa. Foto: AJM

ACTUALITAT / Redacció  
11/01/2019 09:53
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, va rebre aquest dijous a la tarda la notificació signada pel fiscal en cap de l’àrea de Manresa, Igualada i Vic, Joan Ramon Menac, que acorda l’arxivament de les diligències obertes contra ell per haver donat suport al referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre de 2017.

En el seu escrit, el fiscal al·lega que, tot i que l’alcalde va signar un decret de suport al referèndum , en el marc de la campanya impulsada per les entitats AMI i ACM, i es van utilitzar quatre locals de titularitat de l’Ajuntament com a centres de votació del referèndum, no es pot provar la col·laboració activa de l’alcalde.

En relació als locals, el fiscal detalla que van ser ocupats “de facto” els dies previs a l’1 d’octubre, o bé no van ser oberts pel responsable de la instal·lació, atès que “es tracta de locals en què una multitud de gent disposa de claus”. Per això, afirma el fiscal, no es pot atribuir a cap responsable de l’Ajuntament, “i menys a l’alcalde”, l’obertura de les dependències.

En definitiva, conclou l’escrit, “no hi ha prou elements per considerar que l’alcalde incomplís el requeriment del Tribunal Constitucional” (que ordenava impedir o paralitzar qualsevol iniciativa que anés en contra de la suspensió de la convocatòria de referèndum). El fiscal considera que no es pot provar que l’alcalde col·laborés efectivament en la celebració del referèndum, i per això acorda l’arxivament de les diligències.

L’alcalde Valentí Junyent va ser citat als Jutjats de Manresa precisament l’endemà del referèndum, el 2 d’octubre de 2017, en qualitat d’investigat, i es va acollir al seu dret a no declarar. Posteriorment la fiscalia va demanar als Mossos que investiguessin la seva presumpta responsabilitat en l’obertura de centres de votació, i es va prendre declaració als responsables dels quatre locals que es varen utilitzar al referèndum de l’1 d’octubre.  

Valentí Junyent s’ha mostrat satisfet per l’arxivament de les diligències, i ha assegurat que  “aquest cas no hauria d’haver arribat als jutjats”. Segons ell, l’arxivament és la conclusió lògica del despropòsit que va ser, al seu moment, les actuacions contra alcaldes i càrrecs electes. L’alcalde considera que “exercir la democràcia mai no podrà ser un delicte”. També ha agraït la tasca del seu advocat i la resta dels advocats que treballen en els casos oberts en relació al referèndum, i ha mostrat una vegada més la seva solidaritat i suport als que encara pateixen de manera més crua la judicialització del procés, en especial els presos polítics i exiliats i les seves famílies.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:   PROCES POLITIC   1-O17   MANRESA   VALENTÍ JUNYENT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
FUTBOL
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
ESPORTS
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc

WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
SOLSONÈS
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge
ST. FRUITÓS
La Policia Local realitza una campanya de control del consum d’alcohol i drogues al volant
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]