Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

IV Fòrum sobre Medi Ambient i Món Local
Els dies 19 i 20 de febrer, la Diputació de Barcelona organitza el 4art Fòrum Medi ambient i Món Local, un esdeveniment que se celebra cada quatre anys amb l'objectiu de ser un punt de trobada entre els agents públics i privats del sector del medi ambient, i alhora fer valer la feina feta en aquest àmbit des del món local.
IV Fòrum sobre Medi Ambient i Món Local

ACTUALITAT / Redacció  
04/02/2019 12:57
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
L’encontre, que en aquesta edició es farà a Món Sant Benet, a Sant Fruitós de Bages, tindrà com a eixos principals la transició energètica, l’adaptació al canvi climàtic, l’economia circular i la governança ambiental, dins el marc dels Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de Nacions Unides i del Pacte d’alcaldes pel clima i l'energia. El Fòrum inclourà la 19a Assemblea general de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. 

 
El programa del Fòrum incorpora, el dimarts 19 de febrer, un acte de reconeixement i debat sobre 10 anys del Pacte d’Alcaldes pel Clima i l’Energia, que comptarà amb la participació de deu alcaldes i alcaldesses, a més d’un plenari centrat en els passos de la transició i l’adaptació energètica; i el dimecres 20, amb l’assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la sostenibilitat. El Fòrum inclou també tres plenaris centrats en els passos de la transició energètica, l'adaptació i resiliència per aprendre de la natura, i l'energia circular i verda, que comptaran amb la partició de tècnics i especialistes en temes energètics i mediambientals.
En aquesta edició, les activitats del Fòrum es dividiràan en tres espais, en cadascun dels quals es debatran els objectius de la transició cap al 2030. Un primer espai es destinarà a les sessions plenàries, taules rodones i debats sobre la feina feta des del món local en l’àmbit del desenvolupament sostenible amb la paryicipació d’experts. En un segon espai, titulat la Fàbrica de les Oportunitats, s'esposaran experiències per connectar interessos entre els participants a partir de microponències, i finalment, un tercer espai, el Casinet del Fòrum, serà un lloc de participació, intercanvi i co-creació al voltant dels reptes per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 a nivell local. 
El IV Fòrum sobre Medi Ambient i Món Local preveu aplegar a més de 500 responsables d'ens locals, administracions, empreses i entitats de l'àmbit del medi ambient i la sostenibilitat d'arreu de Catalunya. La participació al Fòrum és oberta però cal inscripció prèvia que es pot formalitzar en aquest enllaç:
https://formularis.diba.cat/activitats/iv-forum-sobre-medi-ambient-mon-local
 
 
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El programa "Escolta Jove" ha atès més de 267.000 persones en quatre anys
ACTUALITAT
Suport als municipis per a un estiu lliure de violències masclistes
ACTUALITAT
BIBLIOBÚS+ inverteix prop de 3,5 milions d'euros en renovar vehicles

ACTUALITAT
Suport al món local en la lluita contra la segregació educativa
ACTUALITAT
Reforç de les inspeccions per evitar intoxicacions alimentàries a l'estiu
ACTUALITAT
1.067 hectàrees cremades a la província de Barcelona des de principi d'any
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]