Divendres 23 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Procés de participació ciutadana per escollir el nom de cinc carrers
Els carrers estan ubicats als polígons d’activitat econòmica del municipi i les votacions es podran fer a partir de demà i fins al proper 8 de març.
Els carrers estan ubicats als polígons d’activitat econòmica del municipi i les votacions es podran fer a partir de demà i fins al proper 8 de març

ST. VICENÇ / Redacció/ Mª Alba Riu  
18/02/2019 12:08
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
Sant Fruitós participa en el projecte europeu d’intercanvi juvenil "Llengües Vives"
Sant Vicenç de Castellet inicia un nou procés de participació ciutadana que proposa als veïns i veïnes escollir el nom de cinc carrers del municipi ubicats als polígons d’activitat econòmica. A través d’una comissió formada pel propi consistori, els grups de l’oposició i diferents entitats s’han proposat un total de set noms. Es tracta de set noms de dona, ja que així ho va establir un acord del ple municipal celebrat l’any 1999. Aleshores es proposava que tots els carrers que es nombressin a partir d’aquell moment tinguessin noms femenins fins a aconseguir la igualtat en el nomenclàtor del municipi.
 
Propostes de noms
Els set noms que se sotmetran a votació popular són els següents: Neus Català (va ser la darrera supervivent espanyola al camp de concentració nazi de Ravensbrüc); Ramona Gusi (llevadora a Sant Vicenç de Castellet, va tenir un paper important pels seus llibres de receptes i d’higiene femenina); Elizabeth Eidenbenz (infermera suïssa que va salvar la vida de molts nenes i les seves mares, acollint-los a la maternitat d’Elna); Marina Torres Buxadé (actriu del cinema mut espanyol dels anys 20); Muriel Casals (economista, professora i política catalana, activa defensora de la independència de Catalunya, des d’Òmnium Cultural); Pepeta Riera (poetessa i compositora i un gran actiu del Centre Excursionista de Sant Vicenç de Castellet) i Mestra Salafranca (mestra durant la República, amb grans habilitats pedagògiques i que va lluitar per un magisteri renovador).
 
Termini de votacions
Les votacions es podran fer a partir d’aquest divendres 15 de febrer i fins al proper 8 de març. Podran votar tots els veïns i veïnes empadronats a Sant Vicenç de Castellet que siguin majors de 16 anys. Les votacions es podran fer a través de la pàgina web www.svc.cat o bé de manera presencial a l’OAC.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Mirant amunt, entre edificis
L'elit de la natació estatal es cita diumenge a Manresa
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
El Consell Comarcal, els agents del territori i els 30 ajuntaments formalitzen un pacte
L'Hospital de Berga amplia el servei PADES per garantir l'atenció domiciliària
Sant Fruitós participa en el projecte europeu d’intercanvi juvenil "Llengües Vives"


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]