|
Tecnologia, sostenibilitat i cultura, als Premis Fundació Lacetània 2019 |
Els Premis Fundació Lacetània 2019 destaquen els millors treballs de batxillerat i cicles formatius del Bages. L’acte de lliurament dels guardons tindrà lloc dilluns, a les 7 de la tarda a l’auditori de l’Espai Plana de l’Om.Els primers premis han estat per a alumnes del Guillem Catà i de l’institut Castellet |
 |
Els Premis Fundació Lacetània destaquen els millors treballs de batxillerat i cicles formatius del Bages. |
|
ACTUALITAT / Redacció/ Montse Morera |
02/03/2019 12:19 |
 |
|
 |
La Fundació Lacetània entrega dilluns els seus premis anuals als millors treballs fets per estudiants de cicles formatius i batxillerat dels centres d’ensenyament del Bages. L’acte, que es farà a les 7 de la tarda a l’Espai Plana de l’Om de Manresa, vol ser un reconeixement a la tasca que porten a terme alumnes i professors en el seus projectes de final d’estudis. I és que la qualitat dels treballs continua a un nivell molt alt, en una edició en què s’ha premiat treballs que toquen temes tecnològics (drons, robots), socials (empreses educatives, sensibilització sobre la situació dels refugiats), culturals i artístics (disseny gràfic, cinema, cuina) i de sostenibilitat (construcció sostenible). Els Premis Fundació Lacetània s’atorguen en tres categories: cicles formatius de grau mitjà, cicles formatius de grau superior i batxillerat, amb tres premis en cada categoria. Els premiat d’enguany són alumnes dels instituts Guillem Catà, Lacetània i Castellet i de l’Escola d’Art de Manresa. Premis en la categoria de Cicles Formatius de Grau Mitjà Primer premi: Innova Lignum, d’Adrià Abad i Xavier Compte, alumnes de l’institut Guillem Catà. El treball planteja la construcció d’una aula de fusta sostenible al pati de l’institut, fent servir criteris d’arquitectura bioclimàtica de manera que el producte final tingui un baix consum energètic i sigui respectuós amb el medi ambient. Segon premi: Dubai 2020, de Sergi Lleida, alumne de l’Escola d’Art de Manresa. El projecte consisteix en la creació de la imatge gràfica d’uns hipotètics Jocs Olímpics de Dubai 2020. Tercer premi: Cavallerizza Equestrian, de Laia Planas, alumna de l’Escola d’Art de Manresa. És un projecte de creació del logotip i les aplicacions d’una empresa de venda online de productes de moda per a hípica. Premis en la categoria de Cicles Formatius de Grau Superior Primer premi: Pam&Pipa, d’Estela Marín, Hajar El Amrani, Anna Gamisans i Celeste Díaz, alumnes de l’institut Guillem Catà. Es tracta d’un projecte sobre la creació d’una granja escola que treballa tant els aspectes educatius i de contingut com el propi pla d’empresa. Segon premi: La Clau, d’Aina Enrich, alumna de l’institut Guillem Catà. El treball ha consistit en la creació d’un conte interactiu per explicar la història d’una nena refugiada, a partir de l’experiència personal de l’alumna com a voluntària en un camp de refugiats a Grècia. Tercer premi: Dulces Huellas, d’Aneta-Floriana Tatar, alumna de l’Escola d’Art de Manresa. Es tracta d’un projecte de creació d’un llibre de receptes il·lustrat on es recull la tradició culinària de la família de l’autora.
Premis en la categoria de Batxillerat Primer premi: Construcció d’una cara robòtica, d’Helena Cadevall, alumna de l’IES Castellet. Es tracta d’un treball on l’alumna ha dissenyat una cara robòtica amb l’objectiu d’aplicar-la en el tractament d’infants amb transtorn de l’espectre autista. Segon premi: A Vista d’Ocell, de Joan Jamilà, alumne de l’institut Lacetània. El treball consisteix en el disseny i construcció d’un dron pensat per a ser utilitzat en el control i extinció d’incendis forestals. Tercer premi: Realització d’un curtmetratge, de Clàudia Cancio, de l’institut Lacetània. L’alumna ha fet un curtmetratge que explica la història d’un nen que venç la seva por a la foscor, treballant totes les fases de preproducció, rodatge i postproducció. |
|
|