Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Una trentena d’entitats s’adhereixen a la Taula de la Formació del Bages
L’organisme treballa per a la interrelació, cooperació i coordinació entre agents econòmics, polítics i socials per tal de millorar l’efectivitat de la formació ocupacional del Bages.
Una trentena d’entitats s’adhereixen a la Taula de la Formació del Bages

ACTUALITAT / Redacció/ Mª Alba Riu  
11/03/2019 10:18
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Les entitats socioeconòmiques del Bages fan pinya perquè la formació ocupacional a la comarca faci un pas endavant. Un total de 30 entitats s’han adherit a la Taula de la Formació del Bages, un òrgan de participació sectorial i amb caràcter consultiu que té com a missió la millora i l’impuls de la formació laboral a la comarca.

A més del Consell Comarcal hi ha representants dels Serveis Territorials del Departament d’Educació, del Departament de Treball i del Departament d’Empresa de la Generalitat de Catalunya; de l’Ajuntament de Manresa, de Sant Joan de Vilatorrada i de Sant Vicenç de Castellet; de les agrupacions empresarials i sindicals com PIMEC, la Cambra de Comerç, la Patronal Metal·lúrgica, UGT, CCOO i Unió de Pagesos; empreses a títol personal com ITEL, GCT PLUS ETT, GCT PLUS ETT Consultoria i Formació; universitats i centres de la comarca vinculats a la formació professional tals com la UManresa-FUB, EPSEM-UPC Manresa, Centre de Formació Pràctica, Institut Lacetània, Escola Diocesana de Navàs, Escola de Formació Professional Montserrat, Escola Joviat, Fundació EMI i IEFE; i altres institucions i entitats comarcals com AMPANS, Càritas, DO Pla de Bages, Eurecat-CTM i la Mútua Intercomarcal.

El passat 4 de juliol, el Consell Comarcal del Bages va celebrar la primera trobada de la Taula de la Formació del Bages. En aquesta reunió es va presentar la proposta d’acord de constitució de l’organisme, que es va aprovar en el Ple del 26 de novembre, i en el qual es determinaven els objectius, les funcions i els aspectes organitzatius de l’entitat. Posteriorment, el 14 de desembre es va dur a terme una sessió plenària inicial de l’organisme, en la qual s’establien les principals línies d’actuació i s’estructurava l’entitat en una comissió tècnica directiva i quatre comissions específiques de treball.

La primera, de prospectors, té l’objectiu de recopilar, avaluar i estructurar les demandes de les empreses i entitats. La segona, d’entitats que ofereixen formació al Bages, creada per concertar l’oferta formativa d’entitats públiques i privades. La tercera, de serveis ocupacionals locals i entitats d’àmbit social, amb la finalitat d’identificar les necessitats de col·lectius amb vulnerabilitat. I, per últim, la comissió de la Plataforma Digital FormaBages, amb l’objecte d’implementar un lloc web que reculli l’oferta formativa comarcal i que el passat 18 de gener es va reunir per determinar-ne els continguts i estructura. El portal entrarà en funcionament pròximament.

Altrament, al llarg del mes de febrer es va treballar en la creació d’un nou grup de treball destinat al foment i sensibilització de les vocacions industrials i STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), dirigit a les generacions més joves amb la voluntat de preparar-los per a la indústria del futur. El proper 18 de març hi ha prevista una primera reunió per començar a planificar conjuntament noves actuacions en la matèria.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TAULA DE LA FORMACIÓ DEL BAGES   CONSELL COMARCAL DEL BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
BAGES
El Consell Comarcal del Bages organitza una nova edició del “Juguem en família”

BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
El president del Consell Comarcal del Bages visita el menjador escolar de l’Escola Monsenyor Gibert
BAGES
El Consell Comarcal del Bages tanca el cicle de tallers “Àvies del segle XXI”
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]