Divendres 13 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Jo llegeixo", fomentant la lectura als estudiants de secundària
la Diputació de Barcelona ha impulsat el projecte, gràcies a les llicències de la plataforma digital Legiland que la corporació ha posat a disposició dels instituts i a les lectures relacionades que es poden trobar a les biblioteques. Ja són més de set-cents alumnes els que ja es beneficien d’aquest programa de foment de la lectura. Hi participa Sant Joan de Vilatorrada.
El plaer de la lectura.Foto: Montse Morera

Redacció/ Montse Morera  
12/03/2019 11:58
El Passeig Pere III de Manresa, pràcticament desert pel temporal de vent
Afectacions de trànsit amb motiu de la celebració del Festival Jardins de Llum
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera
Amb l’objectiu de promoure el plaer per la lectura entre els joves de dotze a setze anys, la Diputació de Barcelona ha impulsat el projecte Jo llegeixo. Gràcies a les llicències de la plataforma digital Legiland que la corporació ha posat a disposició dels instituts i a les lectures relacionades que es poden trobar a les biblioteques, ja són més de set-cents alumnes els que ja es beneficien d’aquest programa de foment de la lectura.

La plataforma Legiland té per objectiu fer compatible l’avaluació escolar de les lectures amb el plaer per llegir. D’aquesta manera els alumnes troben propostes de lectura adequades a la seva edat i als seus interessos, des de llibres clàssics fins les darreres novetats de novel·les juvenils, i els professors poden avaluar l’activitat lectora dels seu alumnat a través dels diferents qüestionaris de comprensió lectora. Així mateix, els joves veuen recompensat el seu esforç amb una eina de gamificació que els permet dissenyar els seu propi avatar alhora que augmenten el seu currículum lector.
Gràcies a la col·laboració dels dos serveis de la corporació (Cultura i Educació), el projecte ja s’ha posat en marxa a nou instituts de vuit municipis diferents i ja són 709 les llicències que s’estan utilitzant d’aquesta eina que permet fer compatible l’avaluació escolar de les lectures amb el plaer de llegir. Així mateix, la plataforma permet recollir dades sobre els gustos lectors dels participants i també permet avaluar si l’eina ha ajudat a millorar la comprensió lectora dels alumnes al llarg del curs.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: "JO LLEGEIXO"  SANT JOAN DE VILATORRADA   
També et pot interessar:
MANRESA
El Passeig Pere III de Manresa, pràcticament desert pel temporal de vent
MANRESA
Afectacions de trànsit amb motiu de la celebració del Festival Jardins de Llum
SOLSONÈS
Solsona millora les instal·lacions de pàdel

ACTUALITAT
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera
ACTUALITAT
Detenen un home i una dona per receptació, usurpació d'identitats, estafa i blanqueig de capitals
CULTURA
El Cicle Platea Jove torna aquest divendres al Teatre Conservatori
El campanar de la Seu, un capvespre
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
El nedador del CN Manresa Joan Perramon ha estat convocat amb la Selecció Catalana
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
El Passeig Pere III de Manresa, pràcticament desert pel temporal de vent
El Govern aixeca la restricció de mobilitat i manté la resta de mesures del VENTCAT fins a les 20 hores
Afectacions de trànsit amb motiu de la celebració del Festival Jardins de Llum
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]