Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Jornada professional de la xarxa de biblioteques municipals
Tindrà lloc aquest dijous, a la Biblioteca Ateneu les Bases, de 10 a 13 hores. Durant la jornada es presentarà el laboratori de lectura “Seguint les petjades del passat” que té com a eix temàtic el Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central.
Jornada professional de la xarxa de biblioteques municipals

MANRESA / Redacció  
26/03/2019 10:47
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
L’Associació de Veïns de la Carretera de Santpedor impulsa una campanya
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
La Biblioteca Ateneu Les Bases de Manresa acollirà aquest dijous , de 10 a 13 h, una jornada adreçada a professionals bibliotecaris de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, amb el títol “Llença’t al Coneixement: Usos i tendències dels llibres documentals”.

La Jornada està organitzada pel grup de bibliotecaris de sales infantils XicsBBM de les biblioteques públiques de les comarques del Bages, el Berguedà i el Moianès. Aquest grup de treball, creat el 2015,  té l’objectiu de col·laborar i intercanviar experiències en relació als serveis que les biblioteques adrecen als infants i bastir projectes comuns. Durant aquests darrers anys, el grup ha treballat en diversos projectes.

El darrer projecte del grup ha estat la creació d’un Laboratori de lectura “Seguint les petjades del passat” que té com a eix temàtic el Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central.

Durant la Jornada es portarà a terme la presentació d’aquest Laboratori de lectura que consisteix en la creació d’una activitat per a infants i famílies, en el qual els llibres són els protagonistes i que començarà a fer un itinerari per les biblioteques públiques del país, en format d’una maleta que inclou els llibres i la guia de l’activitat que permet experimentar amb ells.  El laboratori versa sobre la història de la terra i dona a conèixer llibres documentals sobre diversos temes: geologia, fauna, flora i dinosaures.

L’elaboració del Laboratori de lectura ha portat als professionals del grup XicsBBM a reflexionar sobre l’ús actual del llibre documental a les biblioteques públiques i sobre les noves tendències dels mateixos. Per això, la Jornada ofereix dues activitats per aprofundir en l’ús d’aquest tipus de documents:

“Aprendre pels ulls o Un nou llenguatge visual per a la no-ficció”,  a càrrec de Mireia Trius de l’editorial Zahorí Books.
 “L’art del parlar als ulls dels infants: tendències (antigues i contemporànies) dels llibres documentals actuals”, a càrrec d’Anna Juan, docent i investigadora del grup de recerca GRETEL i responsable de l’editorial Wonder Ponder, filosofia visual per a nens.

A la Jornada està prevista l’assistència de Marta Cano, gerent del Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona; Josep Canals, president del Geoparc mundial UNESCO de la Catalunya Central;  Anna Crespo, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA  
També et pot interessar:
ESPORTS
El Club Tir Precisió Manresa s'adjudica el Campionat de Catalunya BR-Aire
BÀSQUET
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
FUTBOL
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència

MANRESA
Les activitats al carrer omplen les places de Manresa
FUTBOL
Tres partits per finalitzar la lliga i Covisa Manresa es troba amb una immillorable situació
BÀSQUET
El BAXI Manresa vol seguir la bona dinàmica a Bilbao
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
La closca d'un caragol
L'atletisme ven Manresa arreu
El Club Tir Precisió Manresa s'adjudica el Campionat de Catalunya BR-Aire
Revoltes de la terra sacseja el Bages i posa en escac ICL
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
Desdoblament de la C-55: comencem el camí per esmenar un dèficit històric al Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]