|
| Tot el país convocat davant dels Ajuntaments |
| Aquest dilluns s'ha posat en marxa altre cop el judici a l'Audiència Provincial de Barcelona pel cas de la presumpta violació de la menor de 14 anys. La noia declara avui a porta tancada pels fets al 29 d'octubre de 2016. L'Ajuntament i el Consell Municipal de la Dona de Manresa s'adhereixen a la concentració de protesta avui dilluns a les 20 h. |
 |
| Aquest dilluns s'ha posat en marxa altre cop el judici a l'Audiència Provincial de Barcelona pel cas de la presumpta violació de la menor de 14 anys. |
|
| ACTUALITAT / |
| 08/07/2019 10:01 |
 |
|
|
 |
Tots els grups municipals de l’Ajuntament de Manresa (ERC, JxM, PSC, FEM Manresa i Cs), juntament amb el Consell Municipal de la Dona, volen manifestar el seu més enèrgic rebuig a la presumpta violació d’una menor a Manresa per part d’un grup de set homes i el seu compromís en la lluita per eradicar qualsevol tipus de violència contra les dones. Per aquest motiu, s’adhereixen a les concentracions i actes de rebuig que grups feministes han convocat per avui, 8 de juliol, a tot el país. Així doncs, l’Ajuntament de Manresa convoca tota la ciutadania a expressar la seva protesta avui, a les 8 del ves pre, a la plaça Major, a la concentració convocada pel Comitè de vaga feminista de Manresa El consistori vol manifestar el suport a la víctima, que avui declara davant del jutjat, i a tota la seva família, i recorda que s’ha posat a la seva disposició per al que els convingui, si aquest és el seu desig.
 Poc després que el Tribunal Suprem hagi condemnat els membres del grup conegut com “La Manada” a 15 anys de presó per un delicte de violació, l’Ajuntament recorda que el cas de Manresa té una clara similitud amb aquest, però amb l’agreujant que la víctima era una menor. Per això sol·licita que la fiscalia qualifiqui els fets com a agressió sexual amb intimidació, i no com a abús. En una societat encara patriarcal i masclista, l’Ajuntament de Manresa i el Consell Municipal de la Dona, conjuntament amb entitats i ciutadania, manifesten la seva voluntat de seguir treballant de manera decidida a favor de la igualtat i per eradicar la xacra de la violència de gènere, denunciant qualsevol situació de violència o discriminació envers les dones, i donant suport a les dones que encara en són víctimes i les seves famílies. La igualtat i la llibertat de totes les persones són valors fonamentals i Manresa, com a ciutat compromesa amb aquests principis, seguirà treballant per construir una societat de dones i homes lliures. Per una Manresa justa, compromesa i feminista. |
|
|