Dimecres 03 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Saps qui eren les ínyigues?
El llibre: "Les ínyigues. L'entorn femení d'Ignasi de Loiola a Manresa" de Mireia Vila Cortina es presenta dilluns, 29 de juliol, a les 19.30 h a l'Espai 1522, al costat del teatre Conservatori. Carrer del Mestre Blanch, 4 de Manresa. La presentació del llibre va a càrrec de la periodista manresana Anna Vilajosana.
Espai 1522

CULTURA / Redaccció/ Montse Morera  
18/07/2019 13:01
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans
El femení del CN Manresa va tancar la temporada amb un meritori cinquè lloc
Jacob Petrus, en una jornada sobre les empreses davant la crisi climàtica
La publicació analitza la importància que van tenir les dones que van rodejar Ignasi de Loiola durant la seva estada a Manresa el 1522, com ara
mecenes, tutores espirituals, cuidadores o assistentes. Es tracta d’una revisió inèdita de la figura del sant, fundador de la Companyia de Jesús, i
una anàlisi curosa de com vivien les dones a la capital del Bages en el segle XVI.

L’editorial manresana Zenobita edicions s’ha fet càrrec de la publicació de "Les ínyigues.L'entorn femení d'Ignasi de Loiola a Manresa", una obra de la historiadora Mireia Vila Cortina, en la qual analitza amb profunditat qui eren les dones que van acompanyar el futur sant durant els onze mesos que va deambular emmalaltit i famèlic pels carrers de la capital del Bages. L’autora posa noms i cognoms a les dones que van ser importants durant aquesta etapa de la vida d’Ignasi de Loiola, que el van alimentar, vestir i curar, però que també el van aconsellar espiritualment i li van obrir nous horitzons en el seu autoconeixement.
Aquesta publicació també s’endinsa en el context social, econòmic i cultural de la Manresa del segle XVI i el paper que tenien les dones en aquest engranatge, en un moment clarament marcat pel pes de la religió. Així mateix, la historiadora s’aproxima a la biografia d’Ignasi de Loiola, qui esdevindrà el líder dels jesuïtes, i als seus exercicis espirituals, però amb l’objectiu final de conèixer millor un col·lectiu fins ara ignorat com són les dones manresanes del segle XVI.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

El mur del Casino l'han refet de nou
Eudald Ripollès nou jugador del Covisa Manresa
La primera edició del Festival Festeig al Passeig Jazz Band acaba amb una matinal de concerts
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om
L’equip “Teatrerus” guanya la Lliga de Debat Sènior organitzada per UManresa
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
Sant Fruitós de Bages busca els candidats del primer Pubillatge Infantil del municipi
El Sopar de la Fira ViBa es trasllada al Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]