Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Estudi d'un pont-passera per millorar l'accés a les Coves del Toll
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Moià l’estudi de construcció d’un pont-passera sobre el torrent Mal al parc prehistòric de les Coves del Toll. La nova infraestructura estudiada ha de permetre el pas de vehicles rodats durant les crescudes que es produeixen al torrent, tot complint els condicionants hidràulics i de disseny requerits per la Agència Catalana de l’Aigua.
Gual del torrent Mal, en l'accés a les Coves del Toll, a Moià Foto: Diputació de Barcelona

MOIÀ / Redacció  
10/10/2019 10:07
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
El recorregut circular per fer la visita a peu al Parc prehistòric de les coves del Toll es fa per una pista forestal de terra que travessa el torrent Mal mitjançant un gual a nivell de llera. Una part d’aquest recorregut ha estat habilitada per a la circulació de vehicles de transport de materials per efectuar obres i manteniment i per al pas de vehicles d’emergència, així com per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda. L

L’existència del gual sobre la llera del torrent fa que l’accés dels vehicles i de les persones amb mobilitat reduïda quedi compromès en cas de crescuda del torrent i inundació del gual. La nova infraestructura estudiada ha de permetre el pas de vehicles rodats durant les crescudes que es produeixen tot complint els condicionants hidràulics i de disseny requerits per la Agència Catalana de l’Aigua. Així, les propostes consisteixen en ponts de diferents tipologies constructives, dissenyats amb l’objectiu de ser el menys invasives per l’entorn possible i evitar al màxim l’impacte visual sobre el territori. El cost total de les actuacions previstes en el treball de 102.947 euros.              

Els estudis de programació són una eina que, davant la demanda d'inversió en infraestructures públiques, analitzen la seva necessitat, les dimensiona adequadament i ofereix les diferents alternatives per a implantar-les, valorades tècnica i econòmicament. Els estudis serveixen per facilitar als gestors polítics la presa de decisions sobre la inversió, prèviament a fer qualsevol actuació.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MOIA   COVES DEL TOLL 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
Coves del Toll
LES PROPOSTES D'OCI
Una visita turística a les Coves del Toll, propostes per fer un cap de setmana
MOIANÈS
L’Ajuntament de Moià ha elaborat el Pla d’Accessibilitat Municipal

MOIÀ
Moià digitalitza el fons de l’Arxiu Municipal
MOIÀ
Segona edició de Xics Festival
MOIÀ
La causa judicial sobre el deute de Moià arriba a les declaracions
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
El BAXI Manresa rep un dels equips més en forma, l'UCAM Murcia
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]