Dimecres 04 de octubre de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Presenten el programa d'innovació 'Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu'
L’escola Sant Ignasi i l’Institut Guillem Catà de Manresa van iniciar el curs passat diversos projectes d’innovació pedagògica en partenariat amb dues institucions de la ciutat. En el cas de l’escola Sant Ignasi en aliança amb la Fundació Althaia, per apropar l’àmbit de la salut als alumnes de P3 a 6è de primària i en el de l’Institut Guillem Catà en aliança amb l’Escola Politència Superior d’Enginyeria de Manresa per estimular l’actitud científica als alumnes d’educació superior i batxillerat. Els dos centres formen part del programa 'Magnet, aliances per a l’èxit educatiu', que desenvolupen 27 centre educatius d’arreu de Catalunya.
Participants del projecte Magnet. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció/Manresa  
28/01/2020 10:02
Manresa diu Prou convoca una manifestació per aquest dijous a Manresa
El Clam 2023 presenta una edició amb el millor cinema i convidats extraordinaris
Manresa i el Bages, molt presents a la 26a Fira Mediterrània
L'equip màster de l'Avinent es classifica per l'estatal mixte
La directora de l’escola Sant Ignasi, Montse Martí, ha explicat que el centre està en procés de transformació per posar a l’alumne en el centre de l’aprenentatge i ha afegit que l’aliança amb Althaia els ha permès oferir projectes significatius per als infants. La cap del Servei de Comunicació, Participació i Mecenatge de la Fundació Althaia, Antònia Raich, ha explicat que una de les moltes raons que els uneix al centre és el fet de voler posar al pacient al centre, tal com l’escola fa amb l’alumne.

 La directora de l’Institut Guillem Catà, Marta Codina, ha afirmat que van escollir com a partner a l’EPSEM-UPC que és un referent en el camp cientificotècnic al Bages. Rosa Giralt, subdirectora de l’EPSEM-UPC ha explicat que un dels eixos de la col·laboració amb el centre gira entorn a la visió de gènere en l’àmbit tecnològic i ha avançat que estan preparant una exposició sobre dona i tecnologia per al proper 8 de març.

Els models d’èxit, com ho és el programa Magnet, combinen excel·lència, benestar i equitat, ha afirmat Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill, que ha reconegut que Magnet només pot ser exitós en centres en els que els mestres i professors tenen compromís per a transformar l’educació.

Alfredo Vega, Diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona, ha valorat la capacitat del programa Magnet per connectar diferents agents i construir ecosistemes educatius liderats per administracions locals, com és el cas de l’Ajuntament de Manresa. Des del Departament d’Educació, Dolors Collell, directora dels Serveis Territorials de la Catalunya Central, ha matisat que cal entendre la innovació educativa com un procés de transformació per a millorar els aprenentatges i l’equitat i no com una “moda”. També ha parlat d’innovació el regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de Manresa, Antoni Massegú, que ha afirmat que la capital del Bages ja fa temps que aposta per la transformació educativa. Massegú ha donat suport al fet d’obrir l’educació a institucions models com els partners de l’escoles partner a Manresa, la Fundació Althaia i l’EPSEM-UPC.

 Eduquem amb el cor, creixem junts!, el projecte de l’Escola Sant Ignasi

La col·laboració amb la Fundació Althaia converteix l’escola Sant Ignasi en un espai d’aprenentatge viu i ofereix la possibilitat de transformar els coneixements que es generen a l’aula en una situació real i significativa. Treballant de forma conjunta amb la institució, des la vessant científica i social, els sabers i recursos que ofereix Althaia enriqueixen i donen sentit al dia a dia dels projectes de l’escola vinculats al cos humà, la salut i els hàbits saludables.
 

Fem innovació, fem Catà!, el projecte de l'Institut Guillem Catà



L’aliança de l’Institut Guillem Catà amb l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de la UPC Manresa té com a objectiu estimular l’actitud científica dels alumnes de l’Institut Guillem Catà i també els permet aprofundir en els seus coneixements de l’àmbit científico-tecnològic.

 

MAGNET. Aliances per a l’èxit educatiu

MAGNET. Aliances per a l’èxit educatiu” és un programa que involucra centres educatius i institucions de referència en projectes educatius innovadors i de qualitat. L’objectiu és acompanyar els centres educatius en el desenvolupament de projectes portats a terme en aliança amb una institució de referència. Magnet és un programa impulsat conjuntament pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB, ens col·laboració amb ajuntaments com és el cas de Manresa.

Les institucions que hi participen són institucions capdavanteres en un camp de coneixement específic (ciència, tecnologia, art, comunicació audiovisual, etc.) que tenen un compromís educatiu amb la societat, i una gran capacitat de transferir innovació i coneixement.

El projecte de l’escola Sant Ignasi 

L’escola Sant Ignasi és un centre plural que vetlla perquè les famílies hi estiguin a gust i sentin que en formen part. Valora la diversitat com a una oportunitat de formar nens i nenes tolerants i oberts al món, per això respecta els diferents ritmes d’aprenentatge i les diferents maneres de ser i de fer. 

A l’escola, l’infant és el protagonista del seu aprenentatge, mitjançant metodologies que fomenten la inclusió de tot l’alumnat: els caus a infantil i els espais a primària ofereixen a l’infant l’autonomia necessària per poder aprendre cadascú al seu ritme. El treball per projectes els aporta un espai d’aprenentatge viu a l’aula, que parteix dels interessos dels infants.

La col·laboració amb la Fundació Althaia converteix l’escola Sant Ignasi en un espai d’aprenentatge viu i ofereix la possibilitat de transformar els coneixements que es generen a l’aula en una situació real i significativa. Treballant de forma conjunta amb la institució, des la vessant científica i social,  els sabers i recursos que ofereix Althaia enriqueixen i donen sentit al dia a dia dels projectes de l’escola vinculats al cos humà, la salut i els hàbits saludables. 

El centre veu en la inclusió una oportunitat per innovar,  formant nens i nenes tolerants  i oberts al món, creant entorns d’aprenentatges respectuosos amb els diferents ritmes i maneres de ser. D’aquesta manera tothom avança sentint-se protagonista del seu aprenentatge. 

El lema que resumeix la tasca educativa de l’escola és “Eduquem amb el cor, creixem junts”. Fer, pensar i comunicar és la base de l’aprenentatge i per aconseguir-ho treballen a través dels caus, els espais i els projectes, donant sentit a l’aprenentatge,  potenciant l’autonomia de l’alumne, el treball en equip i la iniciativa personal. 

El projecte de l’institut Guillem Catà 

A l’institut Guillem Catà, on s’imparteixen estudis d’ESO, Batxillerat, CAS, PFI,CFGM i CFGS, s’atén l’alumnat perquè tothom doni el màxim del seu rendiment. En aquest sentit, treballa perquè els alumnes desenvolupin no només les competències matemàtiques, lingüístiques, científiques i artístiques, sinó també les vinculades al pensament crític, l’aprenentatge mitjançant la resolució de problemes, la perseverança, la col·laboració i la curiositat. 

D’altra banda,  participa amb l’entorn més proper en diferents activitats artístiques i esportives (conjuntament amb escoles, casals d’avis,…) i forma part diversos programes Erasmus.  

L’aliança de l’institut amb l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de la UPC Manresa té com a objectiu estimular l’actitud científica dels alumnes de l’institut Guillem Catà i també els permet aprofundir en els seus coneixements de l’àmbit científico-tecnològic. 

El seu treball per projectes, amb l’acompanyament i l’experiència de la institució partner, ha de facilitar la preparació d’uns nois i noies que assoleixin la secundària amb les millors expectatives de futur. Hàbils en la creativitat, la comunicació i el treball col·laboratiu, però sobretot ciutadans crítics, que es fan preguntes i se les responen des de la racionalitat i la innovació, com sintetitza el lema del centre: “Fem innovació, fem Catà”. 

 






 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PROJECTE MAGNET   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa diu Prou convoca una manifestació per aquest dijous a Manresa
MANRESA
L'Ajuntament dona a conèixer Manresa als nous estudiants universitaris
MANRESA
Dos alumnes de l’institut Lacetània, premiats al concurs de l’ Institut de Microelectrònica de Barcelona

MANRESA
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner acullen dues exposicions aquest mes d'octubre
MANRESA
Manresa acull el pòdcast més gran que s'ha fet mai en català per motivar tothom a activar la llengua
MANRESA
El Centre Històric de Manresa acollirà una cursa d'orientació que organitza el Club Orientació Berguedà
Manresa diu Prou convoca una manifestació per aquest dijous a Manresa
Manresa i el Bages, molt presents a la 26a Fira Mediterrània
L'equip màster de l'Avinent es classifica per l'estatal mixte
El Clam 2023 presenta una edició amb el millor cinema i convidats extraordinaris
Dos alumnes de l’institut Lacetània, premiats al concurs de l’ Institut de Microelectrònica de Barcelona
Sant Fruitós homenatja al veí Francisco Hernández Soriano amb motiu del seu 100è aniversari
L'Ajuntament dona a conèixer Manresa als nous estudiants universitaris
Més de 120 professionals participenen la jornada d’Althaia per avançar en l’abordatge multidisciplinari de la insuficiència cardíaca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]