Dissabte 26 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els Pallapupas acompanyaran més infants a Althaia
La Fundació Althaia incorpora un segon dia de Pallapupas a la setmana per tal que l’humor pugui arribar a tots els infantsque han de sotmetre’s a un procés quirúrgic a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. L’ampliació d’aquest servei, que contribueix a millorar l’estat emocional dels nens i nenes amb problemes de salut i a humanitzar el procés d’hospitalització, ha estat possible gràcies al programa de mecenatge infantojuvenil de la institució i a la col·laboració de la família Esteve.
Una imatge dels Pallapupas.

SANITAT / Redacció  
10/02/2020 17:41
Manresa aprova els ajuts per rehabilitar habitatges del Centre Històric i mobilitzar 9,5 milions d’euros
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
Manresa-Logronyès i Pirinaica-Joanenc, en directe a Esport Central
Cicle d'Activitats de Medi Ambient
Els Pallapupas, que ofereixen els seus serveis a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa des del 2008, acompanyen l'infant abans, durant i després d'una intervenció quirúrgica. En total, i gràcies a aquests donants, els Pallapupas desenvolupen la seva tasca assistencial als nens i nenes hospitalitzats a la planta de Pediatria, als que són atesos a urgències i a l’Hospital de dia pediàtric.

Està demostrat que els infants que arriben al quiròfan acompanyats dels Pallapupas i que viuen tot el procés en un context d’humor ho fan en un estat de relaxació i sense por al que es trobaran. Això fa que l’entorn hospitalari i el procés quirúrgic sigui viscut pels nens i nenes com una experiència divertida i de curiositat i que el record que els quedi sigui en positiu, cosa que dona molta tranquil·litat a les famílies.

Fins ara, aquests pallassos professionals visitaven l’Hospital Sant Joan de Déu un cop a la setmana, els dijous, gràcies a la implicació de la Fundació Nous Cims. A partir d’ara, ho fan també un segon dia a la setmana, que alternativament és el dimarts i el dimecres, per cobrir la majoria d’intervencions quirúrgiques pediàtriques programades. L’any 2018 es van fer unes 500intervencions quirúrgiques a infants.

L’humor combat l’estrès, redueix el dolor en alliberar endorfines, estimula el sistema immunològic augmentant el nivell de cèl·lules T i baixant els nivells sèrics de cortisol, ajuda a promoure una perspectiva positiva i a afrontar situacions difícils i a crear vincles. La intervenció dels Pallapupas no només beneficia els pacients pediàtrics, sinó també els familiars que els acompanyen.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PALLAPUPAS   
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa aprova els ajuts per rehabilitar habitatges del Centre Històric i mobilitzar 9,5 milions d’euros
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
FUTBOL
Manresa-Logronyès i Pirinaica-Joanenc, en directe a Esport Central

SÚRIA
Cicle d'Activitats de Medi Ambient
ACTUALITAT
L'absentisme universitari s'explica més pel valor percebut de les classes que per la manca d'interès
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament inicia la renovació de la coberta de l’edifici del club del camp de futbol
El carrer Casanova de Manresa amb ambient
El Kursaal estrena butaques, amb tres funcions de la comèdia ‘Una idea genial’
La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà diumenge de blau amb motiu del Dia Mundial de la Retina
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
Una nova guia posa a l’abast dels professionals d’orientació informació sobre el mercat laboral
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
El SOC i AMPANS garanteixen noves oportunitats per a joves
Cicle d'Activitats de Medi Ambient


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]