Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona manté una “evolució positiva” del coronavirus
L’Ajuntament recomana fer comandes a les llibreries locals per quan finalitzi el confinament i recorda als supermercats que no els està permès vendre llibres ni roses.
FOTO: Solsona

SOLSONÈS / Redacció  
24/04/2020 18:35
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
En la sisena setmana de confinament, el govern municipal qualifica de “positiva” l’evolució del coronavirus a la ciutat, però insisteix en la necessitat de no abaixar la guàrdia. “Hem estat de sort i el comportament ciutadà ha estat decisiu perquè siguem una de les tres comarques menys afectades per la pandèmia”, destaca l’alcalde, David Rodríguez. “Però hem de mantenir la prudència, perquè l’afectació en territoris veïns és molt diferent”.
 
Segons les dades del Departament de Salut, a la ciutat hi ha identificats 12 casos positius acumulats, és a dir, que han donat positiu en alguna prova diagnòstica, i 40 casos sospitosos, que són persones que en algun moment han presentat símptomes i un professional sanitari els ha classificat com a possible cas, però no se’ls ha sotmès a cap prova. “No hi ha cap canvi substancial respecte de les setmanes anteriors”, assenyala l’alcalde. I això “és un bon senyal, sobretot tenint en compte que anem guanyant temps per a la millora de tractaments de la malaltia i rebaixem la pressió del sistema sanitari”.
 
David Rodríguez també celebra l’alleujament del desconfinament per a la població infantil, que a partir de dilluns que ve podrà començar a sortir de forma controlada i en uns horaris en funció de la franja d’edat. De totes maneres, el batlle ha fet arribar a la Generalitat de Catalunya una petició perquè les mesures també tinguin en compte la diversitat territorial, amb realitats diferents de les comarques i els municipis. “De la mateixa manera que l’Estat ha de permetre adaptar el desconfinament a la realitat de cada territori, Catalunya tampoc no és uniforme”. Per això ha sol·licitat una major flexibilització de les normes, especialment “pel fet que en l’àmbit rural el jardí verd és el nostre entorn”.
 
D’altra banda, atès que els nens i nenes podran començar a sortir, l’Ajuntament està planificant la reincorporació de part del personal municipal. És el cas de treballadors de la brigada, que aquest dijous començaran a desbrossar zones verdes de la ciutat i l’entorn “perquè sigui més gratificant el passeig”. “Progressivament hem d’intentar de començar a avançar cap a la normalitat”, apunta Rodríguez. 
 
Un Sant Jordi compromès amb el petit comerç
 
En la vigília de Sant Jordi, l’Ajuntament desitja a tota la població una bona diada i li demana que tingui present el petit comerç. El batlle recorda que la majoria d’establiments han hagut de tancar durant l’estat d’alarma i fan “un gran esforç” per contribuir a contenir l’epidèmia. “La millor manera d’agrair-los-ho és amb una actitud compromesa envers el comerç local”. En aquest sentit, proposa reservar llibres a les botigues del municipi, en lloc de fer la compra a través de grans plataformes de venda en línia, per recollir-los una vegada finalitzi el confinament o rebre la comanda a domicili.
 
Igualment, el consistori recorda als supermercats que “no està permès vendre roses i llibres, una activitat que no seria lícita i suposaria una competència deslleial per als comerços que no poden obrir”. Aquesta venda només es pot fer a distància per internet, telefònicament o per correspondència.
    
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CORONAVIRUS   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
SOLSONÈS
Tornen les visites nocturnes de Solsona Experience amb “La nissaga dels Torroja: de Solsona al món”
SOLSONÈS
Propostes finalistes dels pressupostos participatius de Solsona

SOLSONÈS
Els ajuts municipals de Cultura de Solsona enguany donen suport a quatre iniciatives
SOLSONÈS
Solsona amplia el cementiri amb 70 nínxols nous
SOLSONÈS
Solsona expressa el seu condol per la mort de Joan Serra Caball
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones
La Fundació “la Caixa” col·labora amb el CFP per impulsar el projecte «Metall Jove»


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]