Divendres 16 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Denunciats dos homes per volar amb ultralleugers durant l'estat d'alarma
L’helicòpter policial va detectar dues aeronaus sobrevolant l’espai aeri català que infringien les mesures de confinament. Una provenia d’Artesa de Segre i es dirigia a Moià i l’altra aterrava al camp del Pla de Bages.
Imatge del Pla de Bages.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció  
06/05/2020 15:36
Nastallat guanya el XIX Concurs Sons
La Fira Mediterrània alça el teló de la 29a edició: espectacles per triar i remanar
Oberta la convocatòria dels premis del Lab 0_6
Programa per consolidar el lloc de treball de 52 persones amb discapacitat
Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Unitat de Mitjans Aeris van denunciar, el diumenge 3 de maig, dos homes de nacionalitat espanyola per infringir el Reial Decret de mesures de confinament establert pel Govern espanyol.

Els fets van tenir lloc cap a les 12 hores quan la patrulla aèria de la Unitat de Mitjans Aeris (UMAE) portava a terme un vol de prevenció que s’emmarca dins de l’operatiu del pla d’actuació ORIS, dispositiu específic que marca les pautes d’actuació del cos policial durant la pandèmia. L’helicòpter dels Mossos d’Esquadra va detectar el vol de dues aeronaus de tipus ultralleuger sobrevolant l'espai aeri català.

Els agents de la UMAE creuaven la comarca del Bages i van detectar per la ràdio de comunicacions la presència d'una aeronau que provenia d'Artesa de Segre i es dirigia cap a Moià; i d’una altra que aterrava al camp del Pla de Bages.

Seguint els protocols d'actuació, la UMAE va activar diverses dotacions terrestres del territori per adreçar-se als camps de vol de Pla de Bages i de Moià per tal d'identificar-ne els ocupants.

Els mossos van denunciar tots dos pilots per incompliment del RD 463/20, ja que a més de realitzar una activitat no prevista en les excepcions de l’estat d’alarma, s’havien desplaçat a més d’un quilòmetre del seu habitatge habitual.

El vol de les dues aeronaus model TECNAM, a més, ha estat informat a les autoritats aeronàutiques per tal de determinar si s’ha incomplert alguna altra normativa vigent, en coordinació amb la Unitat Tècnica de Seguretat Aèria (UTSA) dels Mossos d’Esquadra.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DENUNCIATS   ESTAT D'ALARMA 
També et pot interessar:
SOCIETAT
Drets i llibertats (vulnerats) en l'estat d'alarma
ST. FRUITÓS
La Policia Local registra 48 denúncies per incomplir l'estat d'alarma

COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
Un premi estatal reconeix la innovació tecnològica del model SiSS Manresa
Bon partit el que s'espera viure aquest dissabte al Pujolet del Covisa Manresa
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquest cap de setmana
El carrer dels Esquilets canvia d'imatge
Protecció Civil manté l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges torrencials dissabte
El servei de Traumatologia de l'Hospital de Berga, premiat als Top20 per tercer any consecutiu
Nastallat guanya el XIX Concurs Sons


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]