Diumenge 12 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Denunciats dos homes per volar amb ultralleugers durant l'estat d'alarma
L’helicòpter policial va detectar dues aeronaus sobrevolant l’espai aeri català que infringien les mesures de confinament. Una provenia d’Artesa de Segre i es dirigia a Moià i l’altra aterrava al camp del Pla de Bages.
Imatge del Pla de Bages.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció  
06/05/2020 15:36
El Festival Camins omple el Palau Firal de Manresa
Les Festes de Sant Ignasi es preparen per celebrar una nova edició al Centre Històric
Sant Fruitós de Bages reforça la projecció del seu potencial industrial
Cardona obre la convocatòria 2026 d’ajuts al teixit empresarial
Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Unitat de Mitjans Aeris van denunciar, el diumenge 3 de maig, dos homes de nacionalitat espanyola per infringir el Reial Decret de mesures de confinament establert pel Govern espanyol.

Els fets van tenir lloc cap a les 12 hores quan la patrulla aèria de la Unitat de Mitjans Aeris (UMAE) portava a terme un vol de prevenció que s’emmarca dins de l’operatiu del pla d’actuació ORIS, dispositiu específic que marca les pautes d’actuació del cos policial durant la pandèmia. L’helicòpter dels Mossos d’Esquadra va detectar el vol de dues aeronaus de tipus ultralleuger sobrevolant l'espai aeri català.

Els agents de la UMAE creuaven la comarca del Bages i van detectar per la ràdio de comunicacions la presència d'una aeronau que provenia d'Artesa de Segre i es dirigia cap a Moià; i d’una altra que aterrava al camp del Pla de Bages.

Seguint els protocols d'actuació, la UMAE va activar diverses dotacions terrestres del territori per adreçar-se als camps de vol de Pla de Bages i de Moià per tal d'identificar-ne els ocupants.

Els mossos van denunciar tots dos pilots per incompliment del RD 463/20, ja que a més de realitzar una activitat no prevista en les excepcions de l’estat d’alarma, s’havien desplaçat a més d’un quilòmetre del seu habitatge habitual.

El vol de les dues aeronaus model TECNAM, a més, ha estat informat a les autoritats aeronàutiques per tal de determinar si s’ha incomplert alguna altra normativa vigent, en coordinació amb la Unitat Tècnica de Seguretat Aèria (UTSA) dels Mossos d’Esquadra.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DENUNCIATS   ESTAT D'ALARMA 
També et pot interessar:
SOCIETAT
Drets i llibertats (vulnerats) en l'estat d'alarma
ST. FRUITÓS
La Policia Local registra 48 denúncies per incomplir l'estat d'alarma

El QR es converteix en nou canal de negoci
Festival Camins
L’AMIC i Ràdio Arrels presenten Escat Mèdia, la redacció transfronterera
Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i la dictadura amb la gran escultura 'Metralla'
Les Festes de Sant Ignasi es preparen per celebrar una nova edició al Centre Històric
Sant Fruitós de Bages reforça la projecció del seu potencial industrial
Calorada excepcional a l'aire i a l'aigua
Cardona obre la convocatòria 2026 d’ajuts al teixit empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]