Dijous 06 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona desplega una prova pilot de compactació horària als comerços
La majoria d’establiments de la UBIC aprofitaran el pla de desescalada per modificar els horaris i tancar a les set de la tarda
Per facilitar l’adaptació dels compradors, es publicaran els nous horaris de les botigues a les xarxes socials.

SOLSONÈS / Redacció  
11/05/2020 16:42
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
Solsona desplegarà una prova pilot de compactació horària a la majoria de comerços que els permeti abaixar la persiana a les set de la tarda. Així, es vol aprofitar l’inici del pla de desescalada i el retorn a l’activitat per adoptar un horari més saludable, amb una jornada laboral més propera a la rutines europees.
 
Aquesta prova pilot, que s’emmiralla en l’experiència ja duta a terme en municipis com Vilafranca del Penedès, Lleida o Argentona, és una iniciativa de la UBIC i l’Ajuntament, a través de l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar), “per avançar cap a una organització del temps més equitativa, igualitària i eficient”, tal com destaca la directora de l’Adlsolcar, Glòria Domínguez. L’objectiu passa per aconseguir una reorganització de la jornada laboral que permeti als comerciants disposar de més temps per a la família, les activitats de cura i d’educació dels fills, el lleure o el voluntariat.
 
Es considera que si la clientela s’organitza per anar a comprar més d’hora també tindrà més temps al vespre per a altres activitats. Per facilitar l’adaptació dels compradors, es publicaran els nous horaris de les botigues a les xarxes socials. Per ara no hi ha un mateix horari per a tots els establiments, ja que alguns obriran amb mitja jornada, mentre que altres seguiran altres fórmules per poder conciliar vida familiar i laboral.
 
Tres setmanes
En l’última assemblea de la UBIC es va posar damunt la taula aquesta proposta, ja present en el pla de treball de l’associació. A més, la iniciativa va en la línia defensada pel consistori, des que Solsona forma part de la Xarxa de ciutats i pobles per la reforma horària. Tant l’Agència com la UBIC coincideixen que “la tornada a la feina després del confinament sembla una bona oportunitat per posar-ho a prova, atès que es comença de nou”, i animen tots els comerços a afegir-s’hi. Després de tres setmanes, se’n farà una valoració.
 
“Com a membres de la Xarxa de ciutats i pobles per la reforma horària treballem per fer pedagogia dels seus objectius en diversos sectors per anar introduint estils de vida que permetin una millor conciliació, augmentin la productivitat i afavoreixin el benestar de les persones”, assenyala el regidor de Desenvolupament Local, Ramon Montaner. En aquest sentit, els darrers anys s’han organitzat quatre xerrades sobre aquesta temàtica i s’ha flexibilitzat l’horari de treball del personal de l’Agència, una experiència que es valora molt positivament. “L’aturada per la COVID-19 i el fet que els comerços hagin trencat amb la rutina anterior suposa una oportunitat per al sector comercial d’obrir amb un nou horari”.
 
Tal com propugna Fabian Mohedano, promotor per a la Reforma Horària, hi ha molt camí per recórrer i el client cal que comenci a ser conscient que darrera del mostrador també hi ha una persona i una família.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   COMERÇOS 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi
SOLSONÈS
S’obren les inscripcions als casals gratuïts de setembre de Solsona, Olius i Torà
SOLSONÈS
El Projecte Escola-Empresa connecta 420 joves amb les oportunitats laborals

SOLSONÈS
Tornen les visites nocturnes de Solsona Experience amb “La nissaga dels Torroja: de Solsona al món”
SOLSONÈS
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
SOLSONÈS
Propostes finalistes dels pressupostos participatius de Solsona
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
Joan Anton Català, serà el ponent de la Nit de l’Impuls Empresarial de Sant Vicenç de Castellet
El CE Manresa rep l'Espanyol B en el primer partit de pretemporada al Congost
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]