Dijous 23 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Agents del sector turístic participen en un intercanvi d’impressions sobre la recuperació del turisme
La trobada s’emmarca en la ronda de reunions que porta a terme el govern amb diversos sectors per discutir les accions a dur a terme en el Pla de Reconstrucció Social i Econòmic de Manresa per donar resposta a la pandèmia de la Covid-19.
La trobada s’emmarca en la ronda de reunions que porta a terme el govern amb diversos sectors per discutir les accions a dur a terme en el Pla de Reconstrucció Social i Econòmic de Manresa.

MANRESA / Redacció  
13/05/2020 10:57
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Crida a la precaució pel màxim risc d'incendi forestal
Lluís Riera, nou entrenador assistent del Kids&Us Manresa
Aquest dilluns va tenir lloc una trobada virtual entre l’Ajuntament de Manresa, amb la presència de l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, la regidora delegada d’Ocupació, Empresa i Coneixement, Cristina Cruz  Mas, i el regidor de Turisme Joan Calmet, la Fundació Turisme i Fires de Manresa i una vintena d’agents del sector turístic de la ciutat i de la comarca del Bag es.

La trobada s’emmarca en la ronda de reunions que porta a terme el govern amb diversos sectors per discutir les accions a dur a terme en el Pla de Reconstrucció Social i Econòmic de Manresa. L’objectiu era, doncs, realitzar un intercanvi d’impressions pel que fa a les mesures de recuperació del sector turístic, tant a partir de les ajudes econòmiques que s’ofereixen des del consistori com l’ajut als negocis que han hagut de tancar arrel de la crisi o els microcrèdits, com també a partir d’una adaptació del Pla de Màrqueting Turístic 2018-2021 que ha dut a terme l’equip de la Fundació Turisme i Fires de Manresa.

El regidor de Turisme, Joan Calmet, considera “que cal veure aquesta crisi des de l’optimisme a nivell turístic, ja que l’augment del turisme de proximitat i les tendències del que serà el futur proper del sector, suposen una clara oportunitat per la ciutat i la comarca”.

El sector empresarial, amb representació d’alguns establiments hotelers, cellers i empreses d’activitats turístiques, va coincidir en que ara més que mai s’ha de potenciar i cuidar el sector a través de la col·laboració público-privada i que més enllà dels ajuts econòmics s’han de trobar fórmules de suport i de protecció de les petites empreses que formen en sector turístic de la zona.

El punt clau en el nou horitzó turístic és el de la seguretat, que haurà de garantir-se per part de tot els serveis implicats en l’activitat turística i que també serà fonamental a l’hora d’elaborar les campanyes de comunicació.

Un altre de les qüestions de les que es va parlar va ser sobre l’estructuració d’una oferta turística de packs que incloguin diferents serveis tant a nivell de Manresa com a nivell de la comarca i que puguin estar disponibles des dels diferents punts de venda.

Una de les tendències a l’alça que es preveu és la del turisme de natura i actiu, així com de valoració dels productes locals, per la qual cosa també es proposaran accions per crear producte i oferir-lo al mercat de proximitat.

El següent pas serà concretar i desenvolupar aquestes accions de manera conjunta entre el sector públic i el sector privat, amb properes trobades de caràcter tècnic.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Fundació “la Caixa” col·labora amb el CFP per impulsar el projecte «Metall Jove»
LA FOTO DEL DIA
Ambient al pati de la Casa Lluvià
NATACIÓ
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu

LA FOTO DEL DIA
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
MÚSICA
El Festival Camins tanca amb èxit la seva primera edició amb una bona resposta de públic
ACTUALITAT
L'Alternativa vol ser patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
Buscant un refugi climàtic
Senyalització horitzontal per facilitar el trànsit en l'accés al barri de Salipota
Els impulsors de la planta de biometà de Sant Mateu de Bages creen una comissió
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Crida a la precaució pel màxim risc d'incendi forestal
Lluís Riera, nou entrenador assistent del Kids&Us Manresa
El Projecte Escola-Empresa connecta 420 joves amb les oportunitats laborals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]