Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa s'afegeix a la commemoració de la Setmana Europea de l'Energia Sostenible 2020
La pandèmia de la Covid-19 ha fet que aquest any s’impulsin activitats per fer des de casa. L’Ajuntament de Manresa proposa realitzar un ‘challenge’ domèstic per estalviar energia.
Setmana Europea de l'Energia.

MANRESA / Redacció  
22/06/2020 08:52
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La Setmana Europea de l’Energia sostenible és una iniciativa creada el 2006 per la Comissió Europea. Sota el Hashtag #EUSEW2020 es convida tothom a compartir idees i coneixements per a millorar l’eficiència energètica, la descarbonització de l’energia i la recerca i innovació.

Malgrat que la Covid-19 ha obligat a canviar els plans i ha posat moltes dificultats per a celebrar esdeveniments, s’ha decidit mantenir les dates, i proposar activitats virtuals per a que es puguin fer des de casa, on l’estalvi i l’eficiència energètica son més necessaris que mai en uns moments en que estem a casa moltes hores.

La Diputació de Barcelona ofereix activitats, jocs en línia i webinars per a que des de casa es pugui gaudir i aprendre sobre l’estalvi energètic i les energies renovables. (https://www.diba.cat/es/web/xarxasost/setmanaenergia/recursos).

A la web de l’Institut Català de l’Energia també es poden trobar altres activitats per a fer a casa i aprendre sobre com fer un bon ús de l’energia i entendre la importància que te això pel planeta. (http://icaen.gencat.cat/ca/l_icaen/campanyes/setmana-de-l-energia/)).

I des de l’Ajuntament de Manresa animem a fer una activitat concreta, que ajudarà a reduir la despesa energètica de les llars, alhora que esdevindran més sostenibles. Es tracta del fer el repte Estalvia energia a casa.

1r pas. Des de casa heu d'escollir un responsable del ‘challenge’ domèstic energètic.
2n pas. Com consumim l'energia a casa? Us facilitem una eina: l'auditoria energètica qualitativa.
3r pas. Un cop tingueu la puntuació de l'auditoria, l'objectiu serà millorar-la. Com? Doncs canviant alguns dels vostres hàbits.
4t pas. Podeu fer un vídeo curt fent un recorregut per la casa amb tot allò que ha millorat energèticament i les mesures que heu pres.
 5è pas. Torneu a fer l'auditoria i comproveu quants punts nous heu adquirit, que equivalen a un estalvi en el consum d'energia.

I ja tindreu el vostre diploma!.

L’emergència climàtica ens obliga a actuar

En un context d’emergència climàtica i en el marc de la crisi sanitària mundial, és més necessari que mai que avancem amb determinació en la transició energètica cap a un nou model energètic net, sostenible, descarbonitzat, distribuït i democràtic. Ara, les persones tenim la clau per capgirar la situació a través de la participació i la implicació en la gestió de l’energia que utilitzem en el nostre dia a dia. La instal·lació de plaques solars fotovoltaiques a les teulades és ja una realitat, i permet que el ciutadà esdevingui alhora consumidor i productor d’energia, donant-li un paper actiu en la seva pròpia gestió energètica. 

Cal avançar cap a una societat compromesa, on l’energia estigui a l’abast de tothom, i per això cal també saber consumir amb responsabilitat i fer un ús eficient de l’energia, ja sigui amb actuacions que ens ajudin a no malbaratar-la, com amb canvis d’hàbits que ens permetin no necessitar-ne.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SETMANA EUROPEA DE L'ENERGIA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
FOTOGRAFIA
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
MANRESA
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans

MANRESA
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
BÀSQUET
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El carrer Guimerà amb tanques per les obres
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
ERC Santpedor reclama a Jordi Soteras que renunciï a l’acta de regidor
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La IX Nit de l'Esport i la Cultura posa en valor un any més el talent, la trajectòria i el compromís


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]