Diumenge 15 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Residència Mont Blanc i Sant Andreu Salut fan efectiva la unió de les seves fundacions
S’ha constituït el nou patronat, amb patrons de totes dues fundacions.
Acte de signatura de la fusió de les fundacions de la Residència Mont Blanc i de Sant Andreu Salut, que va tenir lloc dilluns a la tarda.

SANITAT / Redacció  
24/06/2020 10:11
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca
Els Premis Batec a Manresa el dia 6 de març
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
La Residència Mont Blanc i Sant Andreu Salut han signat aquest dilluns a la tarda la fusió de les seves fundacions. Després que el passat febrer representants d’amb-dues institucions aprovessin un memoràndum d’entesa, aquest juny ha culminat la fusió, amb la signatura de la constitució del nou patronat.

S’ha aprovat la fusió d’ambdues fundacions amb efectes des del dia 30 de juny de 2020 i, a partir d’aquest moment, s’inicia la tramitació davant el Protectorat de Fundacions de la Generalitat de Catalunya, per tal que validi aquesta fusió de funda-cions. Manel Valls, director general de la Fundació Sant Andreu Salut, i Joan Estany, president de la fundació IBAM (que és l’entitat que gestiona la Residència Mont Blanc i la que efectivament es fusionarà amb la de Sant Andreu Salut) han signat l’acord.

L’acte, celebrat al Centre de Dia de la Residència Sant Andreu de Manresa, ha comp-tat amb representants dels patronats de les dues institucions, així com de l’alcalde de Manresa i actual president de la Fundació Sant Andreu Salut, Valentí Junyent, i el proper alcalde de la ciutat i proper president de Sant Andreu Salut, Marc Aloy. Manel Valls ha donat la benvinguda i, seguidament, ha iniciat la reunió dels dos patronats. Han intervingut Joan Maria Estany, Valentí Junyent i Marc Aloy. Un nou patronatCompletada la fusió, les persones que integren el nou patronat són: Miquel Blanch Ferrarons, Sebastià Catllà Calvet, Josep Camprubí Casas, M. Àngels Clotet Miró, Francesc Domènech Bartra, Joan M. Estany Altarriba, Mariona Homs Alsina, Valentí Junyent Torras, Valentí Martínez Espinosa, Manel Peiró Posadas, Francesc Santasusa-na Riera i Mercè Tarragó Costa. Les dues fundacions agraeixen la generositat dels patrons que voluntàriament han cessat dels seus càrrecs per permetre que es pugui constituir un únic patronat.

Si la fusió de Sant Andreu Salut i Mont Blanc, dues entitats sense ànim de lucre i que comparteixen missió, valors, arrelament i model d’atenció centrada en la persona (ACP), ja es va veure com una gran oportunitat el passat febrer, avui, després de la situació viscuda arran de la Covid-19, s’ha evidenciat que és la millor decisió. La unió no comportarà cap ajustament, ni cap modificació en els respectius projectes de futur, ni tampoc provocarà que hi hagi un canvi de denominació de cap dels equipa-ments. La fundació resultant sumarà prop de 500 professionals i gestionarà més de 580 places, 355 de les quals residencials. Als 16 milions d’euros de pressupost anual de Sant Andreu Salut s’hi sumen els més de 2 milions procedents de Mont Blanc, i conjuntament acumulen un patrimoni net proper als 18 milions d’euros. En el seu conjunt, i sense comptar el futur edifici amb els pisos residencials, els equipaments d’ambdues parts sumen més de 23.500 metres quadrats de superfície.


Una unió que enforteix les dues parts
Les xifres no són tan importants com l’escenari que creen Sant Andreu i Mont Blanc, obertes a sumar altres entitats del sector que vulguin compartir camí de futur. Da-vant de la tendència marcada per les concentracions de grans corporacions em-presarials i la irrupció de nous inversors en el sector, serà molt important que les entitats sense ànim de lucre del territori trobin la seva forma conjunta de sumar coneixement i recursos per seguir avançant i innovant, amb la finalitat d’adaptar-se a les necessitats de les persones grans de territori.

Dues institucions destinades a entendre’s
Sant Andreu Salut i la Residència Mont Blanc sempre han estat molt a prop física-ment, amb els seus equipaments a molt pocs metres de distància, però també són molt propers en missió, valors i filosofia de treball. Comparteixen models d’atenció centrada en la persona (ACP) en l’àmbit de la dependència, així com un fort arrela-ment a la ciutat i un compromís social i cultural amb la comarca.

La Residència Mont Blanc, formalment gestionada per la Fundació IBAM, va néixer l’any 1985 i aquest 2020 ha superat els 70 professionals i els 2 milions d’euros de SANTANDREUSANTANDREUpressupost. Disposa de 90 places residencials (60 de les quals en habitacions indi-viduals) i 20 de centre de dia i té el segell europeu d’excel·lència en gestió EFQM 300+.La història de Sant Andreu Salut arrenca amb la fundació de l’Hospital de Sant An-dreu (1260), el segon més antic de Catalunya. Té un pressupost anual de més de 16 milions d’euros i disposa d’una plantilla de més de 400 professionals. Entre la seva pròpia Residència Sant Andreu i les dues que gestiona actualment (Sant Vicenç de Castellet i Callús), gestiona 265 places residencials, a més de les 212 d’assistència en l’àmbit sociosanitari (a l’Hospital Sant Andreu).

Sense cap dubte, la fusió ha de posar en valor, encara més, el paper d’ambdues fundacions com a defensores de la qualitat d’atenció a les persones i de la gestió per sobre dels rendiments econòmics. També ha de reforçar el seu compromís amb el territori pel fet de ser entitats de l’àmbit local, així com l’alta especialització en l’activitat, ja que es tracta de fundacions únicament dedicades a l’atenció a les per-sones.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RESIDÈNCIA MONT BLANC I SANT ANDREU SALUT   SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
Exercici físic per millorar la qualitat de vida de pacients amb càncer
SANITAT
Salut atorga un ajut a un investigador d’Althaia adscrit a l’IRIS-CC
SANITAT
Urgències d’Althaia atén més de 8.500 persones

SANITAT
Althaia podrà formar residents de Psiquiatria Infantil i de Farmàcia
SANITAT
Althaia organitza una jornada sobre neurociència
SANITAT
Althaia reconeix els millors projectes de recerca
Una ruta entre muntanyes i paisatges sorprenents
Consells de seguretat de Protecció Civil per a les festes de Carnestoltes
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Els beneficis de practicar esport regularment
Per què el fred canvia com percebem un perfum?
Salut impulsa la tercera edició del programa "Prescriu- te el català"
Afectacions de trànsit i recomanacions de seguretat amb motiu del Carnestoltes Infantil
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]