Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cursos de català d'estiu per a alumnat nouvingut
Les classes s’imparteixen al Casal de les Escodines i a l’Escola d’Art. Enguany el nombre d’alumnes s’ha reduït per tal de garantir les prevencions de seguretat entre l’alumnat a causa de la Covid-19.
L'Ajuntament de Manresa realitza cursos de català d'estiu per a alumnat nouvingut.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/07/2020 14:04
La Fira Mediterrània amb ambient al carrer i la mirada al cel
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya
El programa de Nova Ciutadania de l’Ajuntament de Manresa, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, ha posat en marxa, un any més, els cursos de reforç de català adreçats a l’alumnat d’origen estranger arribats de fa poc temps a la ciutat. En aquesta ocasió, les classes s’imparteixen amb els límits i condicionants propis de la prevenció per la Covid-19.

Aquest servei educatiu es ve donant des de fa anys i suposa un important acompanyament i reforç lingüístic a nois i noies que d’aquesta forma aprofiten un temps de les vacances per avançar i preparar-se millor per l’inici de curs al setembre.

Enguany, i per tal de poder complir les normatives en relació a l’espai personal de protecció de seguretat, els grups han vist reduït el volum d’alumnat. En concret, s’han organitzat dos grups, un al Casal de les Escodines i l’altre a una aula de l’Escola d’Art, amb 15 i 16 alumnes, respectivament.

Pel que fa als orígens, els alumnes són procedents del Marroc (14 persones); Senegal (4); Pakistan (4); Geòrgia (3); Senegal (2); Hondures (2); Índia (1) i Síria (1).  Les edats són compreses entre 9 i 17 anys. Per gènere, hi ha 18 nois i 13 noies. Entre l’alumnat hi ha 8 sol·licitants de protecció internacional.

Una part dels alumnes ja han fet reforç durant el curs escolar, dos dies a la setmana amb un altre servei derivat del programa municipal de Nova Ciutadania, si bé aquest va haver d’aturar-se a meitats de març amb l’inici de l’estat d’alarma i només es va poder reemprendre el mes passat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
L'escultura Metralla de nit
LA FOTO DEL DIA
El carrer dels Esquilets canvia d'imatge
FUTBOL
Bon partit el que s'espera viure aquest dissabte al Pujolet del Covisa Manresa

SANITAT
Un premi estatal reconeix la innovació tecnològica del model SiSS Manresa
BÀSQUET
El Kids&Us busca la primera victòria de la Lliga Endesa al Nou Congost
MANRESA
Manresa commemora el Dia Internacional de les Cures
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
L'escultura Metralla de nit
8 de cada 10 espanyols planifica la seva jubilació calculant menys anys de vida
Ismael L'aziri , 7è , travesant el Pirineu i Catalunya amb la Trail Cat The Race
La Fira Mediterrània amb ambient al carrer i la mirada al cel
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]