Divendres 12 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Detingut un advocat que falsificava documents mèdics per aconseguir prestacions de la Seguretat Social per als seus clients
El professional va alterar la documentació d’almenys 16 persones que van contractar el seu servei perquè els representés i va falsificar la signatura de dos doctors per aconseguir invalideses.
Imatge de la comissaria dels Mossos de Manresa. Foto: Arxiu/ MD

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/07/2020 10:52
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) de la Regió Policial Central han resolt un presumpte cas reiterat de falsedat documental, estafa processal i/o frau a la Seguretat Social que duia a terme un advocat . Els Mossos d’Esquadra han detingut el professional per alterar i falsificar documents mèdics amb l’objectiu d’aconseguir per als seus clients unes prestacions econòmiques per invalidesa. A banda dels seus representats, en l’engany s’hi ha vist involucrat també personal mèdic, ja que l’advocat falsificava les seves signatures professionals per certificar els documents sanitaris.

La investigació es va iniciar fa més d’un any a petició de la Fiscalia d’Àrea de Manresa i en coneixement del Jutjat d’Instrucció número 3 de la mateixa localitat. Durant aquest temps els investigadors van analitzar la documentació que havia gestionat i tramitat l’advocat davant la Seguretat Social amb l’objectiu d’obtenir una prestació econòmica per als seus representats.

Tots els clients investigats que van declarar en seu policial van reconèixer haver contractat els serveis de l’advocat per representar-los en els procediments oberts davant la Seguretat Social a fi i efecte d’aconseguir unes prestacions econòmiques per raó de les seves patologies. Era l’advocat qui gestionava la documentació mèdica i la presentava al Jutjat en nom dels clients.

Als investigadors els va cridar l’atenció que entre la documentació presentada per l’advocat constava en tots els casos un estudi d’audiometria per a cada un dels seus clients que els seus representats no reconeixien, a banda que no presentaven cap signe de problema auditiu. Les investigacions van poder determinar que la signatura del doctor que acreditava aquest estudi d’audiometria també havia estat falsificada i que l’advocat alterava informes del Catsalut per als seus interessos.

El detingut va passar a disposició judicial el passat 9 de juliol i el Jutjat en va decretar la seva posada en llibertat sense fiança a l’espera de judici.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FET DIVERS   DETINGUT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
ACTUALITAT
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
LA FOTO DEL DIA
El nou microbús a la plaça Major

MANRESA
Les entitats sardanistes de Manresa seran les amfitriones de la 27a Revetlla Infantil sense petards
LA FOTO DEL DIA
Les cadires ja són al Passeig
MANRESA
Torna la Mostra de treballs de la gent gran de Manresa a l'Espai 7 del Casino
El nou microbús a la plaça Major
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
El veterinari francès Philippe Labre porta les teràpies naturals en ramaderia, a Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]