Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La directora general d’Indústria de la Generalitat presenta el pla de suport a l’automoció a les empreses del Bages
Les empreses del sector li han traslladat les seves preocupacions i han demanat una acció ràpida per part del govern.
El sector de l’automoció suposa un terç de tot el valor afegit brut que es genera a la comarca del Bages.

BAGES / Redacció  
30/07/2020 09:16
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
La directora general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Matilde Villarroya,   ha participat aquest matí en una jornada virtual de la Cambra de Comerç de Manresa per presentar el pla de suport a la indústria de l’automoció i la mobilitat que ha elaborat el govern de la Generalitat de Catalunya. A la jornada hi eren presents 12 empreses del Bages del sector de l’automoció, que han demanat una acció ràpida per part del govern per tal d’acompanyar les petites i mitjanes empreses en aquest moment de canvis. El sector de l’automoció suposa un terç de tot el valor afegit brut que es genera a la comarca del Bages.
 
Villarroya ha explicat que el govern ha elaborat un mapeig exhaustiu del sector i un mapa de riscos davant la transformació que està experimentant el sector de l’automòbil. Fruit d’aquesta tasca i de les converses mantingudes amb tots els agents implicats, s’ha projectat un pla d’ajudes que s’organitza en 4 eixos: informació i noves tecnologies, internacionalització, talent i ocupació i infraestructures.
 
El sector de l’automoció es troba en un moment de profunds canvis tecnològics que se solapen amb criteris mediambientals i incerteses en la demanda per part del consumidor. El futur d’aquesta indústria vindrà determinat per la producció massiva del vehicle electrificat, que substituïrà progressivament el vehicle de combustió interna. Tot això obliga a actuar de manera molt ràpida, que és precisament el que han demanat a Villarroya les empreses que han participat a la jornada.
 
Les empreses també han mostrat la seva preocupació per l’oferta formativa existent, que divergeix de les necessitats de l’empresa i dels nous reptes tecnològics. En aquest sentit, s’ha reclamat a l’administració un diàleg constant amb les empreses per dissenyar la formació que més s’adapti a les seves necessitats. Pel que fa a l’impuls del pla de suport, la directora general ha afirmat que compta amb la sintonia del govern central i que aquest comparteix la necessitat de comptar amb un fabricant de bateries elèctriques que estigui ubicat a Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EMPRESES DEL BAGES 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Els Centres de Serveis a les Empreses del Bages van ajudar a crear 142 empreses i 194 llocs de treball
ECONOMIA
Etalentum premiarà a les empreses del Bages amb millors polítiques de recursos humans

Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]