Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona fa un estudi dels habitatges buits i altres situacions anòmales per desenvolupar polítiques de lloguer
Com a mesura d’urgència, l’Ajuntament vol crear una borsa amb deu pisos per a casos d’emergència i col·lectius de risc .
Solsona fa un estudi dels habitatges buits i altres situacions anòmales per desenvolupar polítiques de lloguer .

SOLSONÈS / Redacció  
30/08/2020 15:54
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
La mancança de pisos disponibles al mercat de lloguer de Solsona és una realitat a què l’Ajuntament vol fer front. Però per posar-hi fil a l’agulla, abans és necessari disposar d’un estudi d’habitatges buits i altres situacions anòmales del parc d’habitatges del municipi. Per això, l’Ajuntament ha contractat recentment la realització d’aquest treball, que també esbossarà les mesures per implementar, a partir del proper exercici.

Després de sol·licitar tres pressupostos, la Junta de Govern Local ha adjudicat l’estudi al despatx solsoní Lluerna Arquitectura per un import de 15.000 euros. Aquest treball ha de donar resposta, entre d’altres, a la voluntat del consistori de disposar d’habitatge social a Solsona per als col·lectius en risc d’exclusió; conèixer el parc d’habitatges desocupats i no venuts; reconvertir els immobles de titularitat pública i mobilitzar els de titularitat privada per crear una borsa d’habitatges socials i d’emergència, i detectar l’estat de conservació dels pisos, així com les seves condicions d’habitabilitat i accessibilitat per dissenyar possibles línies de subvenció per a la seva adequació.

Tal com destaca el regidor d’Habitatge, Ramon Xandri, a més d’estudiar el parc vacant de pisos –se’n consideren els que romanen permanentment desocupats durant més de dos anys–, també s’analitzaran l’infrahabitatge i l’habitabilitat, la sobreocupació, els habitatges d’ús turístic, aquells amb usuaris amb risc social i l’estat de conservació. “Parlem d’un estudi el més complet possible”.

Una vegada feta la diagnosi, Lluerna Arquitectura plantejarà una sèrie de propostes d’intervenció per part de l’Ajuntament, que van des de la mobilització del parc vacant privat i la creació de lloguer social i assequible amb diferents mesures, fins al suport al pagament de l’habitatge i el foment de la rehabilitació i la millora de l’accessibilitat. La redacció de l’estudi té un calendari que s’allarga durant nou mesos, si bé abans de final d’any la regidoria d’Habitatge preveu disposar d’un avançament de les dades recopilades.

Una borsa per a casos d’emergència

Mentrestant no es disposa d’aquest projecte, la regidoria d’Habitatge està estudiant la implementació de “mesures d’urgència” per donar resposta a casos d’emergència amb què es troben els Serveis Socials. La idea amb què treballa Ramon Xandri és crear una borsa amb deu pisos de lloguer a nom propi. El regidor està negociant amb diferents propietaris de pisos per a aquest lloguer directe. Les persones titulars dels habitatges tindrien garantit el cobrament i la conservació del pis.

Accelerar les polítiques municipals que garanteixin el dret a l’habitatge a Solsona és una de les prioritats que considera urgents d’abordar el grup municipal d’ApS-CUP i amb la qual l’any passat va condicionar el seu suport a la investidura de l’alcalde, David Rodríguez (ERC). Entre altres mesures, els cupaires aposten per l’inventari de pisos buits, una ordenança reguladora, un parc públic d’habitatge, una masoveria urbana i mesures fiscals.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   HABITATGES BUITS  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
SOLSONÈS
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat
SOLSONÈS
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència

SOLSONÈS
Oberta una nova convocatòria d’ajuts per crear, modernitzar i consolidar negocis a Solsona
SOLSONÈS
Convocatòria per contractar una persona encarregada d’equipament cultural
SOLSONÈS
Crida als amants de la poesia per participar a un recital col·lectiu
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]