Diumenge 08 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Festa Major també es viu on-line amb audiovisuals de la 'Manresa Desconeguda' i l'estrena de vídeos que expliquen curiositats de la festa
Els dos projectes contribueixen a la difusió de la història de la ciutat.
Les Visites a la Manresa Desconeguda, un dels plats forts de la Festa Major.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/08/2020 16:18
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
La Festa Major de Manresa també es viu enguany on-line amb la difusió de dos projectes audiovisuals vinculats a la festa manresana que reforcen el programa d’aquest 2020, que s’ha vist reduït a causa de la pandèmia de la Covid-19.

Per una banda, s’ha realitzat un conjunt de vídeos que, sota el títol ‘Sabies que...’, expliquen curiositats de la Festa Major de Manresa. Es poden veure al canal específic de You Tube de la Festa Major de Manresa que s’acaba de posar en marxa. A través d’aquests audiovisuals, es podrà saber la història de la tronada manresana, un dels elements més característics de la festa a Manresa; perquè la Festa Major se celebra a finals d’agost; curiositats sobre l’elecció de la Pubilla i l’Hereu; les figures del Picapoll i la Tremenda; la sortida i tornada de l'Ofici de la Festa Major de Manresa, un dels moments més protocol·laris de la ciutat; i la història dels gegants de Manresa i la dels Cossos Sants. Aquests vídeos tenen el suport de BBVA.

D’altra banda, es divulgaran vídeos de la ‘Manresa Desconeguda’. Enguany, a causa de la Covid-19, s’han hagut de reduir a una sola visita —a la Fàbrica Pirelli— que s’ha duplicat en dues sessions —ahir i avui— per poder donar cabuda a tothom, però en grups molt més reduïts que els que es feien habitualment. En total, hi hauran pogut participar 200 persones.

Per compensar una mica aquesta reducció, s’han posat a disposició de la ciutadania els audiovisuals que es van projectar en anys anteriors com a introducció a algunes de les visites.

En concret es tracta dels audiovisuals sobre els Cossos Sants (2012), el Carrilet (2012), la farinera la Florinda (2013), l’Anònima (2015) i l'Institut Lluís de Peguera (2016). Els documents inclouen informació relativa a l’element que es visitava i al context històric i social del seu moment.

Els vídeos han estat promoguts per l’Ajuntament de Manresa. El contingut i els textos són obra de l’historiador Francesc Comas Closas i la producció és de Marta Salmerón Llopart. La major part d’imatges antigues que incorporen provenen dels fons de l’Arxiu Comarcal del Bages, però també d’altres procedències.

Més enllà de complementar les Visites a la Manresa Desconeguda, els audiovisuals s’han creat també per difondre la història i el patrimoni de la ciutat. Ara es posen a l’abast de tothom a través de la web de l’Ajuntament de Manresa, on dins l’apartat ‘Història i Patrimoni’ es poden veure els vídeos i, també, recuperar tota la documentació que han generat les visites a la ‘Manresa Desconeguda’ al llarg dels anys.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR MANRESA 2020   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
FUTBOL
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
FOTOGRAFIA
Cinquanta anys de Foto Art en una exposició al Casino de Manresa
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]