Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Balanç positiu de la 29ena FMA
L’organització valora molt positivament l’aposta pel nou espai de la Terrasseta, que ha esdevingut un punt de trobada diària intergeneracional, i que ha permès gaudir d’oci i cultura de manera totalment segura.
Un concert a la Festa Major.

ACTUALITAT / Redacció  
09/09/2020 21:25
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
La Festa Major Alternativa de Manresa, celebrada entre el 22 i el 30 d’agost d’enguany, ha arribat a la 29a edició mantenint-se fidel a la seva essència, però sabent-se adaptar als nous temps, i més aquest any marcat per les mesures de seguretat i els nous hàbits que la pandèmia ha comportat a tots els àmbits, també en el cultural. Així doncs, des de l’organització es fa una molt bona valoració de l’Alternativa d’aquest any, ja que tot i les limitacions existents, s’ha pogut celebrar tota la Festa exitosament (es van anul·lar els actes de divendres vespre i nit, i dissabte matí, pel risc de pluges fortes).

Des d’un primer moment es va creure totalment necessari celebrar aquesta 29a edició, i que calia fer-ho de la manera més segura possible, perquè en pogués gaudir el màxim de persones possible. En aquest sentit, s’han tingut sempre en compte totes les mesures de seguretat: límit d’aforament, registre de totes les persones que entraven al recinte, desinfecció de mans amb gel hidroalcohòlic, ús de màscares, distància de seguretat entre taules, separació de l’entrada i la sortida, etc.

I és que en un any marcat per la pandèmia de la Covid-19, que ha trastocat per complet les nostres vides (l’economia, les relacions socials, l’àmbit laboral i educatiu), també s’ha posat de manifest la necessitat de repensar i crear espais de socialització autogestionats, espais d’oci i cultura més enllà de l’oferta privada (terrasses de bars i restaurants), que facilitessin els nostres vincles socials, tocats com mai. L’Alternativa ha evidenciat que quan hi ha organitzacions fortes i altament participades (com ho és aquesta amb desenes de persones voluntàries), és del tot positiu oferir espais d’oci i cultura per frenar possibles dinàmiques d’aglomeracions espontànies que posin en risc la salut de la població. Així, havent pogut garantir per complet la seguretat d’organitzadors, participants i veïnes de la ciutat, haver realitzat la Festa Major Alternativa d’enguany ja es considera un èxit en si mateix.

En relació a la novetat d’enguany, la Terrasseta de l’Alternativa (ubicada a la plaça de la Música), des de l’organització se’n fa una molt bona valoració. Aquest nou punt de trobada era una idea que portava temps cuinant-se, per la necessitat de dotar d’un espai d’oci diürn la Festa, i que pogués acollir actes per a totes les edats, un espai de socialització de dia on fer actes culturals “més reposats”. Després d’aquest primer any de funcionament, es valora que aquesta nova aposta ha assolit els objectius exitosament, ja que la major part dels actes que s’hi han realitzat (concerts, recitals de poesia, taller de manualitats, ioga, animació...), han fet el ple. La voluntat de l’organització és que la Terrasseta esdevingui un espai de referència més en edicions futures.

Després de tancar aquesta edició, ja es comença a treballar en la programació de la 30a edició, que vol celebrar-se com una autèntica efemèride després de mantenir-se viva durant trenta anys, sent la festa major popular més antiga dels Països Catalans. Així, la voluntat és oferir una programació d’activitats durant tot l’any, i culminar la celebració a l’agost de 2021, durant la festa major.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR ALTERNATIVA   MANRESA 
També et pot interessar:
CULTURA
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
LA FOTO DEL DIA
Una cotorra a un arbre
MANRESA
Manresa estrena una ruta guiada en bicicleta pels espais patrimonials

MANRESA
L'Espai 7 del Casino repassarà els últims 50 anys de la ciutat de Manresa amb una exposició
LA FOTO DEL DIA
Reflexes al llac de l'Agulla
BÀSQUET
El Bàsquet Manresa obre un concurs per crear el nou logotip de la Fundació
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]