Dimecres 11 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La sinistralitat a Catalunya experimenta una davallada aquest estiu
La baixada és deguda principalment al descens de la mobilitat per la situació sanitària arran de la Covid-19.
La sinistralitat a Catalunya experimenta una davallada aquest estiu.

ACTUALITAT / Redacció  
17/09/2020 16:34
La Fira de l'Aixada renova l'itinerari del Rei i el Bisbe i arriba a nous espais del Centre Històric
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
A tot Catalunya aquest estiu 2020, 33 persones han mort en 32 accidents mortals a les carreteres catalanes. El nombre de víctimes mortals representa una reducció del 38,9% respecte al mateix període de l’any passat. Pel que fa al nombre d’accidents mortals, la reducció és del 36%.

S’ha de tenir en compte que la reducció de la sinistralitat d’aquest període s’ha produït en un context marcat pel descens de la mobilitat arran de la pandèmia. Pel que fa a la mobilitat, en termes generals hi ha hagut una reducció respecte a l’estiu passat. En concret, una caiguda a tot Catalunya del 17% de mitjana respecte al mateix període del 2019. Malgrat aquest descens de la mobilitat, la davallada de la mortalitat és superior, un 39%. Per tant, els índexs de sinistralitat a Catalunya han experimentat una millora durant el període estival.

Pel que fa a l’edat de les víctimes mortals, destaca l’augment del nombre de morts dins la franja de 35 a 44 anys respecte al mateix període de l’any passat. Durant el període d’estiu d’enguany, hi ha hagut 12 víctimes mortals dins d’aquesta franja d’edat, mentre que l’any passat n’hi va haver 6.

Si es té en compte el percentatge de morts per tipus de dia i franja horària, un 39% de les 33 víctimes mortals van patir l’accident durant el matí i quasi la meitat durant el cap de setmana.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TRANSIT  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Balanç de la sinistralitat a la xarxa viària catalana fins al 31 de desembre de 2025
ACTUALITAT
Nova campanya de trànsit: "Per evitar accidents, anticipa't"
ACTUALITAT
Balanç de la sinistralitat a la xarxa viària catalana fins al 30 de novembre

ACTUALITAT
Aquesta Castanyada dona 0,0
ACTUALITAT
Campanya policial per reduir les distraccions durant la conducció
ACTUALITAT
Balanç de la sinistralitat de l'estiu a les carreteres catalanes
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
Manresa i Vic oferiran els primers estudis de grau en Dret a la Catalunya Central
AQUA RESMAT inaugura a Sallent la seva nova seu
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers
La Fira de l'Aixada renova l'itinerari del Rei i el Bisbe i arriba a nous espais del Centre Històric
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]