Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Arxiu Municipal de Súria rep una donació de cartells, programes, esqueles i recordatoris
L'Arxiu Municipal de Súria, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació des de l’any 2010, ha rebut per part de la Biblioteca Pública de Súria la donació d’una col·lecció de cartells, programes, esqueles i recordatoris.
Recordatoris de la donació rebuda per l'Arxiu Municipal.

SÚRIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/09/2020 16:59
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
La donació de cartells i programes ajudarà a completar les col·leccions ja existents a l’Arxiu Municipal i a crear-ne de noves. Es tracta d’uns tres metres lineals de cartells i programes, datats entre els anys 1942 i 2019. Corresponen a esdeveniments i activitats culturals, esportives i socials que durant aquest temps van ser organitzades per les entitats de la vila. En el futur, la seva classificació i consulta permetrà endinsar-se en la història de la intensa vida associativa de la vila en tota aquesta època.

La col·lecció d’esqueles és molt completa i inclou la major part de les que han estat elaborades a Súria des de la dècada de 1950 fins a l’actualitat. Aquestes esqueles, la major part de les quals ja es troben ordenades alfabèticament, ocupen uns dos metres lineals i es troben complementades per un bon nombre de recordatoris de difunts.

Aquesta donació ve a sumar-se a les que l’Arxiu Municipal ha rebut en els darrers anys, entre les quals destaquen les de la fàbrica de Cal Jover, del poeta Salvador Perarnau, de la família Coll-Borrell, del fons fotogràfic de Salvador Vila i Maria Rosa Vers, de l’antic grup de colònies El Corriol, del Centre d’Esports Súria, de la Coral Bell Repòs–L’Esplai i del fons Josep Graells.

D’aquesta manera, l’Arxiu Municipal vol continuar la recuperació i la conservació del patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer els particulars i les entitats de la vila.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
El Consell d’Infants del Bages celebra a Sant Fruitós de Bages el segon plenari
MANRESA
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
SÚRIA
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques

ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
ST. FRUITÓS
L’ultrafondista Núria Picas oferirà la conferència motivacional “Ara o Mai”
ST. FRUITÓS
La ciutadania decideix el nom als parcs de Pineda de Bages
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]