Emmarcat dins de la campanya ‘Producte d’Aquí’, de l’Agència de Desenvolupament de Solsona i Cardona (Adlsolcar), neix un projecte audiovisual ambiciós i de promoció del producte local, la cultura i el territori, sota el nom de “Bell mig” i que s’estructura en quatre zones: Solsona, Cardona, Baix Solsonès i Vall de Lord.
La campanya vol ser un retrat de cadascun dels 27 productors agroalimentaris del territori a través de píndoles de vídeo i fotografies, un relat audiovisual, Bell mig, per a cadascun dels quatre àmbits geogràfics i un portal de web on consultar tots els productes i productors que treballen sobre la terra i poder-ne descobrir les seves peculiaritats.
L’Electra del Cardener
La cultura i la música tenen un paper destacat en el projecte Bell mig. En aquest sentit, s’ha creat l’Electra del Cardener, un conjunt integrat per músics del territori, com els cardonins Nil Mujal i Carles Ratera, i liderats pel cardoní Ramon Franch, que ha produït i enregistrat tota la música original de la campanya.
Aquest projecte, a càrrec de la productora Elsabeth Produccions de Solsona, ha estat impulsat per l’Adlsolcar i el Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central. Ha tingut un cost de 28.000 euros, que es finança en un 80 per cent amb fons Leader i la resta, a través dels ajuntaments de Solsona i Cardona, el Patronat de Turisme del Solsonès i el Consell Comarcal del Solsonès amb la col·laboració de la Diputació de Lleida. També el subvenciona el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu en el marc dels programes de suport al desenvolupament local.