Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Alerta per la previsió de forts vents aquest divendres
Es recomana extremar la precaució en la mobilitat i en les excursions de muntanya perquè l’episodi també està associat a una baixada important de les temperatures i a precipitació en forma de neu.
Alerta del pla VENTCAT per la previsió de forts vents.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
25/09/2020 16:47
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d’alerta el Pla Especial d’Emergències per risc de Vent a Catalunya VENTCAT per les fortes ventades que el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) .

Segons l’SMC,  un episodi de forts vents de component nord-oest que començarà afectant a les comarques del Pirineu i a primeres hores del matí també afectarà a les comarques del litoral i prelitoral central, estenent-se  a les comarques de ponent, sud i depressió central. Les ratxes de vent podran superar els 72 km/h.

Aquest episodi de forts vents anirà acompanyat de precipitacions que a cotes altes del Pirineu seran en forma de neu (20 cm. a cota 2000). Tot i no superar-se els llindars d’acumulació es produirà el fenomen del torb a causa del fort vent.

A més, l’episodi de forts vents, també està associat a una baixada important de les temperatures i a precipitació en forma de neu. En aquest senti, Protecció Civil demana extremar la precaució en les excursions a alta muntanya. Cal anar ben equipat si es fan excursions a alta muntanya, atès que les condicions poden canviar de manera sobtada..

Tanmateix, Protecció Civil de la Generalitat demana molta precaució en els desplaçaments i en les activitats de lleure a l’exterior per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals. En el moment de les ratxes més fortes cal evitar aturar-se a prop de murs de tancament o elements similars que poden caure per l'efecte del vent. A nivell general, cal fixar bé o retirar els objectes que estiguin a l'exterior (balcons, terrasses,...) i puguin ser desplaçats per l'aire. A les zones urbanes cal evitar aturar-se a prop de bastides, tanques o murs inestables mentre durin les ràfegues de vent.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLA VENTCAT   TARDOR  
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Novembre amb urpes hivernals
LES PROPOSTES D'OCI
Cabrianes, aquest cap de setmana, molt oli i tardor
MEDI AMBIENT
Consells de Protecció Civil per les fortes ventades

MANRESA
Els colors de tardor tenyeixen Manresa
MEDI AMBIENT
Setembre plujós però, no a tot arreu
MEDI AMBIENT
Tardor i pantans
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]