Les Cambres manifesten que la decisió del Tribunal Suprem, que parteix inicialment d’una sentència condemnatòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, és desproporcionada atès que el dret a la llibertat d’expressió ha de ser un principi bàsic de qualsevol democràcia.
La inhabilitació del president Torra ens conduirà a un Executiu en funcions que tindrà menys força a l’hora de prendre decisions relacionades amb el control de la pandèmia a Catalunya. Així mateix, ens aboca a una situació d’incertesa que podria afectar a la recuperació econòmica.En aquests moments, la prioritat de qualsevol govern hauria de ser enfocar-se a sortir de la crisi i salvar el màxim nombre i llocs de feina possibles.
En aquest sentit, les Cambres demanen que els consellers i les conselleres continuïn al capdavant amb l’objectiu principal de gestionar i superar la crisi econòmica i emplaça el Parlament a nomenar una nova presidenta o president que lideri el país fins que se superi la crisi actual o s’exhaureixi el mandat i, en cap cas, pensar en cites electorals.