Dissabte 14 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Un millor estat de l’arbrat solsoní permet reduir-ne els tractaments fitosanitaris
La regidoria de Medi Ambient valora positivament el fet de “no haver utilitzat productes tòxics innecessaris” durant el 2020.
Un millor estat de l’arbrat solsoní permet reduir-ne els tractaments fitosanitaris .

SOLSONÈS / Redacció  
07/10/2020 15:46
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca
Els Premis Batec a Manresa el dia 6 de març
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
L’arbrat urbà solsoní presenta un estat de salut que no ha fet necessari aplicar cap tractament fitosanitari el darrer any –l’última intervenció es va dur a terme l’agost de l’any passat. Ho va posar de manifest el regidor de Medi Ambient, Ramon Montaner, en el darrer Ple, en el decurs del qual es va mostrar satisfet de la campanya d’enguany, en què “no ha calgut utilitzar productes tòxics innecessaris”.

Si bé encara falta un trimestre per acabar l’any, “ja estem en una època en què podem fer aquesta valoració sobre les fumigacions i tractaments de plagues”, segons Montaner. Durant el 2020, per exemple, no s’ha realitzat cap tractament preventiu, fet que ja és habitual a Solsona, perquè “el criteri passa per evitar al màxim l’ús d’aquest tipus de productes que van a parar al medi on habitem”. És per aquest motiu que també s’ha deixat d’utilitzar herbicides per eliminar males herbes d’escocells i altres indrets.

Evitar la poda

Les condicions climàtiques han estat favorables a aquesta política, però també s’atribueix aquesta nova situació al resultat d’accions que fa temps que aplica la regidoria de Medi Ambient i altres que es van incorporant en la gestió de l’arbrat. Una de les més determinants és el fet de no podar, d’acord amb l’assessorament de l’expert en arbrat urbà Josep Selga. Sense l’esporga, els arbres estan més saludables, en tant que no presenten ferides, que afavoreixen l’atracció de plagues. Per això només es duu a terme l’esporga selectiva a aquells arbres que generen unes molèsties concretes o per retirar branques potencialment perilloses. Amb la instal·lació de caixes niu, que ha començat aquest any, d’altra banda, també es lluita contra la pèrdua de biodiversitat associada a les plagues.

En qualsevol cas, Ramon Montaner assenyala que “ha de quedar clar que malgrat que ens trobem en un entorn natural i privilegiat, sempre parlem dels arbres urbans, que tenen un envelliment prematur, ja que pateixen més agressions a causa de la seva localització”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   TRACTAMENTS FITOSANITARIS 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
SOLSONÈS
Solsona posa en marxa un portal interactiu dels pressupostos municipals

SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’
SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
Una ruta entre muntanyes i paisatges sorprenents
Consells de seguretat de Protecció Civil per a les festes de Carnestoltes
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Els beneficis de practicar esport regularment
Per què el fred canvia com percebem un perfum?
Salut impulsa la tercera edició del programa "Prescriu- te el català"
Afectacions de trànsit i recomanacions de seguretat amb motiu del Carnestoltes Infantil
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]