Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més de 19.500 empreses estan en risc de tancament, cosa que afecta de manera directa 73.500 llocs de treball
La patronal demana la concreció, ampliació i execució immediata de mesures compensatòries per als sectors de la restauració, el comerç, l’estètica, la cultura i l’esport.
Més de 19.500 empreses estan en risc de tancament, cosa que afecta de manera directa 73.500 llocs de treball.

ECONOMIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
30/10/2020 19:38
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya
Atenent a la greu evolució de la pandèmia, PIMEC vol manifestar que entén les mesures adoptades pel Govern de la Generalitat de Catalunya però alerta de la situació crítica dels sectors empresarials més afectats per les dures restriccions, especialment la restauració, el comerç, l’estètica, la cultura i l’esport.

La patronal alerta que aquestes mesures tenen un impacte directe sobre 65.000 empreses, 245.000 treballadors i 70.000 autònoms. En aquest sentit, reclama que es concretin, s’ampliïn i s’executin de manera immediata mesures compensatòries per a aquests sectors, ja que més de 19.500 empreses, que suposen més 73.500 de llocs de treball, estan en risc de tancament. Així mateix, espera que els 300 milions d’euros anunciats avui es tradueixin en ajuts directes i no en línies de crèdits d’ICF-Avalis, tenint en compte que aquests sectors tenen serioses dificultats per poder assumir més endeutament.

Així mateix, PIMEC demana que es valori l’adopció de mesures que permetin la continuïtat econòmica amb les màximes garanties per a la salut de les persones. La patronal ha proposat en les darreres hores un pla de mobilitat temporal i excepcional per incentivar l’ús del vehicle privat i l’obertura parcial d’alguns sectors tancats temporalment. A més,  portarà els tests ràpids d’antígens als polígons industrials de Catalunya.

Finalment, PIMEC recorda que els agents socials resten a l’espera que el Departament de Salut concreti i comparteixi la informació sobre en quins sectors s’estan produint majoritàriament els contagis per tal de millorar la comprensió i acceptació de les mesures.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLOCS DE TREBALL   PIMEC 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La patronal metal·lúrgica de la Catalunya Central s’incorpora a Pimec com a nou soci
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central, present als Premis Pimec
ACTUALITAT
Pimec i l’Ajuntament de Manresa col·laboren per la transformació digital

CATALUNYA CENTRAL
Pimec preveu un 2026 de creixement econòmic moderat a la Catalunya Central
ECONOMIA
Pimec Comerç valora positivament l’aprovació de la modificació de la Llei de Comerç
CATALUNYA CENTRAL
Pimec constata la millora dels indicadors econòmics de les pimes de la Catalunya Central
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
L'escultura Metralla de nit
8 de cada 10 espanyols planifica la seva jubilació calculant menys anys de vida
Ismael L'aziri , 7è , travesant el Pirineu i Catalunya amb la Trail Cat The Race
La Fira Mediterrània amb ambient al carrer i la mirada al cel
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]