Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Publicada la línia d'ajuts a bars, restaurants, oci nocturn i altres serveis aturats per la covid-19
El Departament d’Empresa i Coneixement ha publicat avui les bases dels nous ajuts per a establiments comercials i de serveis afectats per tancament arran les darreres mesures sanitàries per fer front a la pandèmia de la covid-19.
Publicada la línia d'ajuts a bars, restaurants, oci nocturn i altres serveis aturats per la covid-19.

ECONOMIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/11/2020 13:18
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
Es tracta d’un paquet de 50 milions d’euros adreçat a bars, restaurants, cafeteries, centres d’estètica i bellesa, negocis situats en un centre o recinte comercial, locals d’oci nocturn i parcs infantils privats, que s’han vist obligats a suspendre l’activitat amb motiu de les restriccions. La convocatòria per sol·licitar aquests ajuts s'obrirà en els pròxims dies.

L’objectiu d’aquestes subvencions és ajudar les empreses i contribuir al manteniment dels negocis davant la disminució dràstica de facturació ocasionada pel tancament decretat. En concret, es destinen 40 milions d’euros a establiments de restauració, centres d’estètica i bellesa, i establiments comercials situats en un centre o recinte comercial. Així mateix, es dota de 10 milions d’euros la línia per a locals d’oci nocturn i parcs infantils privats que romanen tancats des de l’agost passat.

Beneficiaris

Els beneficiaris són autònoms, microempreses i pimes que prestin activitats de restauració o siguin titulars d’un centre d’estètica i bellesa, d’un parc infantil privat, o d’un establiment o local que es trobi dins d’un centre o un recinte comercial, que han estat obligats al tancament. També s’inclouen les fundacions d’inserció social de persones en risc d’exclusió dedicades a la restauració.

Així mateix, s’hi podran acollir els autònoms, microempreses i pimes dedicades a l’oci nocturn (discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacle, sales de festes amb espectacle i concerts d’infància i joventut, bars musicals, karaokes i discoteques de joventut), afectats per les mesures de tancament acordades l’agost passat.

La subvenció consistirà en un pagament únic a cada beneficiari. Els bars, restaurants, cafeteries, centres d’estètica i bellesa, i establiments o locals de centres o recintes comercials, rebran una aportació única de 1.500 euros.

Pel que fa a bars musicals, discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacles, sales de festes amb espectacles i concerts d’infància i joventut, discoteques de joventut i karaokes, l’ajut consistirà en una aportació única de 6.000 euros per a establiments de menys de 10 treballadors, i de 9.000 euros per a establiments de 10 o més treballadors.

Finalment, els parcs infantils privats rebran una aportació única de 6.000 euros.Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica mitjançant un formulari accessible des del web del CCAM, del portal Canal Empresa, o el web del Departament d’Empresa i Coneixement.

Les subvencions es donaran per ordre cronològic i només s'admetrà una sol·licitud per beneficiari. Aquestes subvencions es poden acumular a altres subvencions o ajuts públics i/o privats, nacionals o internacionals, ja sol·licitats. Aquests ajuts es podran demanar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria, i fins a exhaurir el pressupost o fins al 31 de desembre de 2020.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LINIA D'AJUTS   RESTAURACIÓ 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet estrena una línia d’ajuts
MANRESA
Comencen els treballs d'instal·lació del quiosc modernista de l'Arpa després de ser restaurat
ACTUALITAT
Mossos i Policies Locals reforçaran els controls del compliment de les mesures a la restauració, especialment a les terrasses

MANRESA
El comerç i la restauració de Manresa repartiran 10.000 euros en vals de compra
ACTUALITAT
La restauració podrà obrir dilluns fins a les 21.30 sense límit d’aforament a terrasses
LA FOTO DEL DIA
Restauració del Quiosc de l'Arpa de Manresa
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]