Segons dades del Departament de Salut, els darrers deu dies Cardona té 12 casos nous detectats via PCR, i una taxa de reproducció que per primer cop en aquesta segona onada se situa per sota de l’1 (0,48), l’objectiu marcat per les autoritats sanitàries. Aquesta lleugera millora de les dades epidemiològiques s’atribueix, segons els experts, a l’efecte de les mesures restrictives de fa quinze dies, on l’objectiu principal que es busca és reduir al màxim la interacció social i la mobilitat.
Pel que fa a la situació dels centres educatius, actualment hi ha 5 grups escolars que es troben en aïllament per l’existència d’algun cas positiu. Fins a nou avís, es manté el confinament perimetral de Catalunya (és a dir, que no es pot sortir ni entrar del país excepte causes justificades), el toc de queda nocturn (de les 22h a les 06h) i el confinament perimetral per municipi durant el cap de setmana. Trobareu totes les mesures decretades per la Generalitat de Catalunya al següent enllaç: http://www.cardona.cat/ca/destacats/noticies/octubre-2020/2536
L’Ajuntament de Cardona fa extens un agraïment “a tota la població pel bon compliment generalitzat de les mesures” i recorda que, malgrat la lleugera millora detectada els darrers dies, una millora que també és general arreu del país, cal no abaixar la guàrdia i no relaxar-se per tal de seguir baixant les xifres de contagis per la Covid-19.