Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El teatre Conservatori de Manresa compleix 142 anys
Aquest any l’aniversari s’escau dins dels període d’aturada de l’activitat escènica, i a punt de recuperar les antigues taquilles del teatre i deixar a la vista una part més del claustre neoclàssic a l’interior del qual es va construir el teatre.
El teatre Conservatori de Manresa compleix 142 anys. Foto: Jordi Preñanosa

CULTURA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
09/11/2020 12:56
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
El 9 de novembre de 1878, el teatre Conservatori de Manresa obria portes amb una representació de ‘Un drama nuevo’ i la comèdia ‘La novia del general’ de Joaquín Estébanez. D’això avui fa 142 anys i ho recordem en plena aturada de l’activitat escènica, en compliment de les mesures per frenar l’avanç de la Covid19. Però no tot està aturat a l’edifici, ja que en aquests moments estan molt avançats els treballs que l’Ajuntament de Manresa va iniciar el setembre passat per fer accessible i ampliar l’Espai 1522, i que deixaran a la vista una part més del claustre neoclàssic i que serviran també per recuperar les antigues taquilles del teatre, on s’habilitarà un petit office que podrà donar servei tant al teatre com a l’Espai 1522.

Aquests dies doncs, el teatre Conservatori no acull actes culturals, però des del 2016 que se’n va reformar el sostre i les llotges, és un equipament amb una activitat trepidant i que, per exemple, el 2019 va acollir un total de 37 funcions amb 10.519 espectadors només de la programació estable i d’aproximadament 6.000 espectadors més provinents de lloguers de l’espai.

Els darrers aniversaris del teatre Conservatori

El 140è aniversari del Conservatori es va celebrar, entre d’altres, amb una visita dramatitzada per algunes de les dependències de l’edifici. L’acte, ‘Passat, present i futur de l'Edifici del Conservatori’, amb pinzellades de música, teatre, dansa i projeccions comentades, va incloure un repàs de la trajectòria de l’edifici i també un estudi previ de l’arquitecte Pere Santamaria que posava les bases per a un futur Centre de les Arts Escèniques. Amb motiu del 141è aniversari, l’any passat, es va presentar el llibre ‘Teatre Conservatori, 140 anys d’emocions’, un llibre de gran format que recull la història del teatre i tots els espais que l’envolten. La publicació, impulsada des de la Plataforma Amics del Conservatori, la signen els historiadors Francesc Comas i Joan Closas, el dinamitzador cultural Joan Morros i les periodistes Àngels Fusté i Rosa Clarena. El llibre es pot adquirir a les taquilles del teatre Kursaal, per internet a www.kursaal.cat i també està disponible a totes les llibreries de Manresa al preu de 35 euros. El teatre Conservatori també té un blog obert recordsdelconservatori.cat que incorpora material gràfic i records personals que no es van poder incloure al llibre.

Al Ple de desembre de 2018 es va aprovar per unanimitat, a petició de la plataforma Amics del Conservatori, que durant el mandat 2019-2023 l’Ajuntament encarregaria els estudis pertinents per valorar la viabilitat del projecte de convertir l’edifici en un Centre de les Arts Escèniques. El març de l’any passat es va organitzar una jornada de participació ciutadana per parlar del futur del Conservatori amb la participació de prop de 90 tècnics, artistes... les conclusions de la qual es van fer arribar a l’Ajuntament com a base per iniciar els treballs d’elaboració del Pla Director de l’edifici.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:   TEATRE CONSERVATORI   142 ANYS   MANRESA   CULTURA 
També et pot interessar:
MANRESA
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
ACTUALITAT
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
ACTUALITAT
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional

SANITAT
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
SOLSONÈS
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]