Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Nova normalitat, nova mobilitat
Després de l’era Covid-19 res no tornarà a ser igual. Hem iniciat noves formes de treballar, de relacionar-nos, de comprar… i també de moure’ns.
Director del Montepio de Manresa Josep M.Soler.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
10/11/2020 08:53
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Si des de fa temps l’àmbit de la mobilitat ja avançava cap a un nou paradigma, elèctric i compartit, la crisi sanitària accelera el canvi de pantalla i ens situa en un nou context, amb noves necessitats i noves demandes socials. La Generalitat està en procés d’aprovació del Pacte Nacional per la Mobilitat Segura i Sostenible, un acord amb el qual Govern, diputacions, món local i societat civil i econòmica es comprometen a col·laborar per promoure la mobilitat segura, sostenible, saludable i connectada en línia amb els objectius de la Unió Europea.

Cal reduir el parc automobilístic, trobar una solució a les cues i els embussos, fer un pas endavant en el respecte a la salut i al medi ambient i donar resposta als reptes que ens plantegen les noves generacions: compartir vehicle, potenciar la mobilitat elèctrica i, per tant, els punts de càrrega, facilitar l’aparcament, donar espai als vianants, calmar el trànsit, dotar el transport públic i aconseguir una coexistència pacífica a la via pública.

Tot això és el que cal encarar, des de l’Administració, des de l’empresa i des de les institucions i entitats que treballem amb un elevat compromís social. El Montepio estava i està compromès amb els reptes de la nova mobilitat i treballarem en aquest sentit i sumant sinergies amb el Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible. Venim de dècades de reclamació de millora de les nostres infraestructures viàries i ferroviàries, de col·laboració amb altres institucions per promoure la seguretat viària. Ara ha arribat el moment d’afegir-hi nous conceptes, que han vingut per quedar-se: carsharing, motosharing, punts de recàrrega, patinets i bicis elèctriques…

No volem ciutats i pobles col·lapsats, contaminats i que facin emmalaltir la gent. Tampoc no volem nuclis desatesos ni deslligats de les xarxes de comunicacions. Volem municipis amables amb la mobilitat i mobilitat amable amb els municipis. Volem tenir un ventall de possibilitats que s’ajustin a les necessitats de mobilitat i trasllat de cada persona, família i empresa. Volem carrers i carreteres preparats i segurs. Volem mitjans de transport sostenibles.

Fem una crida a les Administracions a sumar esforços en aquest sentit. A prendre decisions valentes que ens assegurin el futur que tots ens mereixem. Decisions que s’han de prendre escoltant la ciutadania. Si sumem entre tots, la nova mobilitat que arribarà amb la nova normalitat ha de ser més endreçada, més sostenible i amb un elevat respecte per les persones. No podem renunciar a moure’ns, però ho hem de fer el millor possible.


 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MONTEPIO DE CONDUCTORS   NOVA MOBILITAT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Montepio entrega el Premi per a una Nova Mobilitat i les recaptacions solidàries de Sant Cristòfol
ACTUALITAT
La Fundació Montepio és nou membre de la Taula de Territori
BERGUEDÀ
Andreu Esquius parlarà a Berga sobre present i futur de la mobilitat urbana

ACTUALITAT
El Col·lectiu Peste Alta, guanya el primer Premi montepio
COMARQUES
Primer servei de mobilitat elèctrica compartida al Bages, Berguedà i Solsonès
SOCIETAT
El Montepio obre un servei gratuït per ajudar els professionals sanitaris afectats per Covid-19 a cobrar indemnitzacions
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]