Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Govern destinarà 20 milions d'euros en ajuts per al sector de les extraescolars i del lleure educatiu
Ha aprovat un Decret llei de mesures extraordinàries de caràcter social en centres educatius i en l’àmbit de l’educació en el lleure i de les activitats extraescolars per fer front a les conseqüències de la Covid-19.
l Govern destinarà 20 milions d'euros en ajuts per al sector de les extraescolars i del lleure educatiu. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
12/11/2020 10:01
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El Govern ha aprovat un Decret llei de mesures extraordinàries de caràcter social en centres educatius i en l’àmbit de l’educació en el lleure i de les activitats extraescolars per fer front a les conseqüències de la Covid-19. A través del Decret, el Govern destinarà 20 milions d’euros a ajuts pel sector de les extraescolars i del lleure educatiu per tal que puguin fer front a les dificultats greus que està patint el sector.

Es tracta d’una prestació econòmica de pagament únic destinada a les empreses, treballadors autònoms i entitats que té com a finalitat afavorir la sostenibilitat econòmica del sector, que ha patit una reducció dràstica i involuntària dels ingressos econòmics o un increment de les despeses com a conseqüència de la crisi sanitària de la Covid- 19 i, en especial, a causa de la resolució del Departament de Salut del 29 d’octubre, que suspèn les activitats de lleure infantil i juvenil, l’esport escolar i les activitats extraescolars, excepte aquelles que es facin a l’escola amb el mateix grup estable que tinguin en l’horari lectiu.


El Decret estableix aquestes tres modalitats diferents de l’ajut:

Modalitat per a les activitats específicament de lleure educatiu: es destinaran 1.500 euros per a entitats, empreses i treballadors autònoms que realitzen activitats de lleure educatiu d’esplais diaris de dilluns a divendres i d’esplais o agrupaments escoltes que fan activitat de cap de setmana.

Modalitat per a les activitats extraescolars: 3.500 euros per a professionals autònoms, empreses i altres entitats que realitzen activitats extraescolars. En aquesta modalitat s’hi inclouen, per una banda, les activitats que es fan als centres educatius i, per l’altra, la resta de formació no reglada (de reforç, d’idiomes en escoles privades, de música i dansa, de pintura, de robòtica, etc., i totes aquelles que no depenguin de les federacions esportives). Modalitat per a les instal·lacions juvenils: 5.000 euros per a entitats privades titulars o gestores d’instal·lacions juvenils inscrites al Registre d’instal·lacions Juvenils de la Direcció General de Joventut.

Mesures per garantir la seguretat de la comunitat educativa

El Decret llei que ha aprovat el Govern avui també regula tres mesures més, relacionades amb la crisi de la Covid-19 en l’àmbit educatiu, adreçades a garantir la seguretat de la comunitat educativa i que han de ser d’aplicació durant el període en què siguin vigents les mesures sanitàries d'intervenció i control de la pandèmia que s'acordin per gestionar la situació de crisi sanitària per la Covid-19. Són la comunicació de dades personals, l’obligació del compliment de les normes sanitàries i el fet de garantir per llei el servei de menjador en cas de confinament a través de menús per emportar.

En primer lloc doncs, es regula la comunicació de dades entre Salut i Educació, indispensables per a la gestió de la crisi sanitària. En segon lloc, es fixen com a obligatòries les mesures de seguretat previstes. S’estableix que la mascareta és obligatòria per accedir al centre i durant el temps d’estada, d’acord amb els protocols vigents, que és de compliment obligat per a totes les persones excepte per als infants de fins a P5. També s’estableix que aquells infants que no puguin portar mascareta per motius justificats, se’ls habilitarà alternatives a la presencialitat. I finalment, que els que no vulguin dur mascareta, no podran entrar al centre. I finalment, es garanteix també amb rang de llei que, davant l’eventual confinament d’una part o la totalitat d’un centre educatiu, els alumnes beneficiaris de l’ajut de menjador, seguiran rebent-lo,  a través d’un menú que es podran endur a casa seva.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLEURE EDUCATIU   GOVERN 
També et pot interessar:
SOCIETAT
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència
SOCIETAT
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
ANOIA
Ofegament mortal d'un banyista a la piscina municipal de Jorba

MEDI AMBIENT
Toc d'alerta per la gran afluència a les zones de bany i l'augment dels accidents
SANITAT
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya
MEDI AMBIENT
Agricultura destina prop de 40 milions d'euros a la modernització dels regadius comunitaris
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]