Diumenge 28 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els autònoms demanen que s’ampliï de manera urgent la línia d’ajuts pels autònoms afectats per la Covid-19
Ambdues organitzacions representatives del Treball Autònom a Catalunya, qüestionen si el sistema de concurrència no competitiva és el millor dels criteris per atorgar els escassos recursos disponibles i lamenten que el canal per a la tramitació de les subvencions no hagi pogut donar resposta a l’allau de peticions.
Autònoms demanen que s’ampliï de manera urgent la línia d’ajuts pels autònoms afectats per la Covid-19.

ECONOMIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
12/11/2020 22:04
La darrera fase de les obres per transformar el carrer Guimerà arrencarà el dimarts 30 de juny
Treballs de Ferrocarrils de la Generalitat per millorar el Túnel de Santa Clara
Tornen els contacontes als barris de Solsona
Sant Fruitós incorpora dues obres de Coloma Medina al seu fons
Les dues organitzacions més representatives dels autònoms a Catalunya, Autònoms PIMEC i CTAC-Autònoms, consideren que el fet que la línia d’ajuts de 2.000 euros per afavorir el manteniment de l’activitat i pal·liar els efectes econòmics de la Covid-19 dels autònoms, que es va publicar el passat dia 4 de novembre, s’hagi esgotat en menys de 24 hores palesa que ha estat absolutament insuficient davant les necessitats existents, tal com van advertir les dues entitats des d’un primer moment. En aquest sentit, tant Autònoms PIMEC com CTAC- Autònoms demanen que s’ampliï de manera urgent la dotació d’ajuts directes als autònoms per salvar el col·lectiu català i garantir la seva viabilitat.

Per altra banda, el president de PIMEComerç Catalunya Central, Joan Vila, considera que “des de la Catalunya Central ens sumem a la queixa que ens traslladen les més de 34 Associacions de Comerç que treballen conjuntament amb Pimec per fer arribar al nombre més gran possible d'afectats, les novetats i resolució de dubtes. No és de tolerable el que s'està fent amb la gent que necessita amb urgència que se'ls ajudi. La majoria dels afectats autònoms, no entenen que hi pugui haver gent que ha accedit a més d'una subvenció i altres a cap. No hi ha criteris clars i els mitjans no són assequibles i facilitadors. Volem alçar la veu i dir prou. El teixit comercial del nostre territori, fa setmanes que està patint, desconcertat i molt amoïnat. Les decisions polítiques no tenen cap contrast amb les decisions econòmiques, i ens preocupa el desenllaç, ja que preveiem un hivern dur. S'ha tornat a repetir, abans amb les ajudes al comerç, on amb tres hores es van esgotar de matinada i ara amb els autònoms...".

Ha quedat palès que ambdues qüestions no s’han tractat amb el rigor i la determinació que seria exigible; és per això que demanem, per les properes ajudes que han d’arribar, que els criteris d’atorgament estiguin fonamentats i els mitjans estiguin correctament preparats per donar la resposta que mereixen els milers d’autònoms d’aquest país. Aquestes organitzacions demanen que en el futur els mitjans tècnics per tramitar aquests tipus d’ajuts no siguin un problema per als potencials beneficiaris. Aquest tipus de circumstàncies creen malestar i desesperació en un col·lectiu sotmès a una ja important sotragada per la crisi econòmica actual.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AUTÒNOMS  PIMEC 
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
Els vehicles autònoms: realitat o futur llunyà?
ACTUALITAT
Pimec i l’Ajuntament de Manresa col·laboren per la transformació digital
CATALUNYA CENTRAL
Pimec preveu un 2026 de creixement econòmic moderat a la Catalunya Central

ECONOMIA
Pimec Comerç valora positivament l’aprovació de la modificació de la Llei de Comerç
CATALUNYA CENTRAL
Pimec constata la millora dels indicadors econòmics de les pimes de la Catalunya Central
ECONOMIA
Pimec destaca el repunt de la inflació i alerta dels riscos de l’encariment de l’habitatge i de l’entrada en vigor dels aranzels
La casa Lluvià amb la llum del sol de tarda
D’unicorns a gaseles: com se situa Catalunya entre les empreses que més creixen de l’Estat?
Cames cansades a l'estiu: 10 consells per a alleujar-les i alleugerir-les
Festivals ompliran l’estiu de cultura arreu de la demarcació de Barcelona
La darrera fase de les obres per transformar el carrer Guimerà arrencarà el dimarts 30 de juny
Treballs de Ferrocarrils de la Generalitat per millorar el Túnel de Santa Clara
Tornen els contacontes als barris de Solsona
Sant Fruitós incorpora dues obres de Coloma Medina al seu fons


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]