Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Protagonisme als i les joves del municipi, en el marc del Dia Internacional per l'eliminació de les violències contra les dones
Alumnes de tercer i quart d'ESO de l'IES Gerbert d'Aurillac i de l'Escola Paidos estrenen, el 25 de novembre, 5 espots que sota el títol "Stop violències" volen fer reflexionar a la població sobre els micromasclismes que pateixen les dones en el seu dia a dia.
Protagonisme als i les joves del municipi, en el marc del Dia Internacional per l'eliminació de les violències contra les dones.

ST. FRUITÓS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/11/2020 10:11
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
Per tal d'elaborar aquestes peces audiovisuals, els joves han treballat prèviament a l'aula la redacció dels guions amb l'actriu Xènia Sallarès, una tasca que els ha permès reflexionar sobre les diferents situacions on es donen tractes pejoratius al sexe femení i han pogut crear un debat a l'aula.

Aquests espots s'estrenaran el  dijous 25 de novembre en doble sessió, a les 12 del migdia i a les 7 de la tarda, a la plaça de la Vila del municipi, on també es realitzarà la lectura del manifest institucional. Dins els actes entorn del 25N, l'Ajuntament ha programat la representació teatral "Només una vegada", a càrrec de l'Associació Cultural Recreativa de Fals, una obra de Marta Buchaca que vol fer reflexionar si la violència de gènere té justificació encara que només sigui una vegada.

Aquest espectacle es podrà veure el dissabte 28 de novembre a les 7 de la tarda al Teatre Casal Cultural. Per tal d'assistir-hi cal descarregar prèviament una invitació gratuïta AQUÍ La representació d'aquest espectacle està subjecte a les restriccions sanitàries.

En paral·lel a l'acte del dia 25, l'Ajuntament i l'associació Sant Fruitós Comerç Actiu, s'han adherit a la campanya de sensibilització conjunta del Consell Comarcal del Bages que enguany posa el focus en les primeres actituds violentes, les que es produeixen en l'àmbit de la parella. Per tal de visualitzar-ho, els ciutadans podran veure en diferents establiments del municipi uns semàfors i cartells que interpel·len a homes i dones a veure el grau de violència que es dóna en les seves relacions.

Per la seva banda el col·lectiu feminista Mai sense Veu també ha preparat diferents accions de sensibilització com la col·locació de bústies de color lila en diferents punts del poble on les persones, de forma anònima, poden deixar missatges amb les experiències de violència masclista que hagin patit.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VIOLÈNCIA DE GENERE   SANT FRUITOS   BAGES 
També et pot interessar:
SÚRIA
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
ST. FRUITÓS
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
ST. FRUITÓS
Un tribut a ABBA inaugura el nou cicle Voilà! al Teatre de Sant Fruitós de Bages

ST. FRUITÓS
S’obren les inscripcions de la cinquena edició dels Premis Joan Burés i Vidal de dansa d’arrel
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]