La formació es suma a la denúncia del comunicat del trencament de l’alto al foc per part del Regne del Marroc i a les reivindicacions del poble sahrauí per reclamar la fi de l’ocupació marroquina, la fi de l’espoli de recursos naturals del Sàhara Occidental i la celebració del referèndum d’autodeterminació, pactat des de l’any 1991 juntament amb la signatura de l’alto el foc entre el govern de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD) i el Regne del Marroc.
Des de Fem Manresa critiquen i denuncien la sistemàtica vulneració de drets i llibertats, que després de 29 anys de no-agressió, pot acabar desembocant en una guerra. Denuncien també el silenci còmplice de la Comunitat Internacional i especialment del Govern Espanyol, que no assumeix les seves responsabilitats com a potència administradora del territori i perpetua el colonialisme més recalcitrant. Al Ple Municipal d’avui s’ha aprofitat per expressar el seu suport al poble sahrauí i per traslladar-los-hi tota la força i escalf com a mostra de solidaritat entre pobles.