Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Es busquen parelles lingüístiques
El Voluntariat per la llengua (VxL) és un programa que consisteix a formar parelles lingüístiques compostes per un voluntari, que parla català fluidament, i un aprenent, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa.
Voluntariat per la llengua. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
30/11/2020 14:12
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El VxL ofereix dues modalitats: presencial (les parelles han d'assistir al lloc de trobada que hagin acordat) i virtual (les parelles fan les trobades per mitjà de videoconferència o videotrucada, amb plataformes com ara Skype, Zoom, Whatsapp, etc.). En les circumstàncies actuals el VxL es concentra ara en la formació de parelles lingüístiques només de modalitat virtual. Amb l’objectiu de donar resposta a la demanda d’inscrits en la modalitat virtual, cal la participació de voluntaris que vulguin dedicar una hora a la setmana a fer l’activitat.

A part d’ajudar una altra persona a perdre la por i la vergonya de parlar la nostra llengua, el VxL també és una bona oportunitat per conèixer persones d’arreu del món i les seves cultures, la qual cosa aporta un munt d’avantatges: és una eina de coneixement mutu, de cohesió social, de solidaritat, de passar-s’ho bé; en definitiva, d’enriquiment personal.

Per a més informació podeu escriure un correu electrònic a mtroig@cpnl.cat o entrar al portal vxl.cat.  El Voluntariat per la llengua (VxL), que aquest mes de novembre ha arribat a les 150.000 parelles des de la creació el 2003, és un programa impulsat per la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i gestionat territorialment pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) a través dels 22 centres de normalització lingüística, com ara el CNL Montserrat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VOLUNTARIAT  CNL   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]