Una llista que segueix els requisits del reglament de primàries votat en una convenció nacional del moviment: tothom té dret a presentar-se (sense cap aval), a votar qui vol que el representi i a participar del programa electoral comú que es generarà després d'escollir els candidats i les candidates de la llista electoral. Llista que es decideix entre tots i totes les persones del país amb dret a sufragi actiu que s'hagin inscrit com a electors/es de Primàries Catalunya (la qual cosa és un senzill tràmit) com s'explica al web de Primàries.
Aquest dimarts dia 1 de desembre a les 13h, tan de forma presencial com telemàtica, es farà un acte comarcal de les diferents assemblees locals de Primàries al restaurant Can Vila d'Artès amb la presència de diferents personalitats de l'independentisme català i tots i totes els candidats i les candidates del Bages que es presenten amb Primàries Catalunya: Fina Casals, Ramon Creus, Joan Gil i Magali Ribalalga.
En aquest acte es parlarà dels següents passos en les primàries obertes a tot l'independentisme català perquè la gent pugui participar, com sempre, de forma igualitària, en el procés democràtic més obert que es duu a terme al país. També es tractaran les diferents estratègies polítiques per fer la independència. Així com el paper que ha de tenir Primàries Catalunya al Parlament de Catalunya segons el suport electoral que assoleixi.