Divendres 12 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els Mossos d’Esquadra denuncien penalment un home a Manresa per denunciar falsament un robatori
Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria del Bages van denunciar penalment el passat 27 de novembre un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola i veí de Sant Vicenç de Castellet (Bages), com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un delicte d’estafa.
Els Mossos d’Esquadra denuncien penalment un home a Manresa per denunciar falsament un robatori.

SOCIETAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
01/12/2020 13:58
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
El passat 18 de novembre un home va presentar una denúncia a la comissaria de Manresa per un robatori amb intimidació. Segons la víctima, el mateix dia cap a les 16:00 es trobava fent una ruta amb bicicleta per una pista forestal quan, a l’altura de les mines de Sallent, una furgoneta amb tres individus li va barrar el pas.

De l’interior del vehicle van baixar dos homes amb pals de fusta i el van intimidar mentre li demanaven tot el que portava, incloent la bicicleta i la roba esportiva. Un cop van tenir tot el material, que estava valorat en més de 3.300 euros, els lladres van marxar ràpidament del lloc. Arran d’aquesta denúncia, agents de la Unitat d’Investigació de Manresa van iniciar una investigació per tal d’identificar i detenir els autors dels fets.

Amb els primers indicis els agents van observar que hi havia detalls del relat del robatori que no encaixaven. Després de diverses gestions els investigadors van esbrinar que el relat que explicava el denunciant no era cert. Davant d’això els mossos van denunciar penalment la víctima com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte.

També se’l va denunciar per un delicte d’estafa ja que pocs dies després dels fets havia cobrat de l’assegurança que tenia contractada per la llar. Els Mossos d’Esquadra recorden que formular denúncies falses i simular un delicte com a mitjà per realitzar una estafa a una companyia d’assegurances està recollit en l’article 457 del Codi Penal i pot suposar la detenció del denunciat i pena de presó. Cal tenir en compte que aquestes conductes generen un cost processal important, tant de recursos policials com de judicials. Pel que portem d’any, s’han instruït 13 atestats per simulacions de delicte a la Regió Policial Central.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FET DIVERS   ROBATORI 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
200 persones s'han manifestat pels carrers de Manresa en una marxa antiracista
ACTUALITAT
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
ACTUALITAT
Detenen un home i una dona per receptació, usurpació d'identitats, estafa i blanqueig de capitals

ACTUALITAT
Els Mossos detenen quatre persones per cultivar marihuana
ACTUALITAT
Els Mossos d'Esquadra detenen un home i una dona per tràfic de drogues a Manresa
BAGES
Mor una persona en caure per un barranc a Monistrol de Montserrat
El nou microbús a la plaça Major
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
El veterinari francès Philippe Labre porta les teràpies naturals en ramaderia, a Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]