Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Insisteixen a la Generalitat que obtingui les notes simples dels béns immatriculats
Unió de Pagesos i l’Associació de Micropobles de Catalunya demanen a la Generalitat que atengui d’una vegada per totes la petició que ja van realitzar el 16 d’octubre del 2018 demanat al Departament de Justícia l’obtenció de les notes simples dels Registres de la Propietat dels béns immatriculats per l’Església Catòlica a Catalunya.
Parròquia de Sant Pere de Castellfollit del Boix.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
04/12/2020 11:16
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
Aquestes notes simples permetrien conèixer el detall de les immatriculacions —qui les va efectuar, quan, amb quin títol de domini, quin tipus de béns afectats inclouen…— i,  en un exercici de transparència i justícia, el Govern les hauria de fer públiques per tal d’informar els possibles afectats i que cadascú pogués actuar en conseqüència.

Per altra banda, el sindicat i Micropobles celebren que el Govern sí que hagi complert, tot i que amb retard, part del mandat de la Resolució 491/XII del Parlament i hagi publicat aquest juliol l’Estudi sobre la immatriculació de béns immobles a favor de l’Església Catòlica, com li havien demanat, i recorden que, al mateix juliol, Justícia va donar a conèixer en roda de premsa que “l’Església catòlica havia inscrit 3.722 immobles al seu nom sense cap títol que n’acredités la propietat”.

A més, les dues entitats fan una crida a l’Associació Catalana de Municipis i a la Federació de Municipis de Catalunya que treballin per la recuperació dels bens històrics i culturals dels pobles (esglésies, cases rectorals i cementiris) que han estat immatriculats pels bisbats que, com a entitats de dret privat, no poden —ni podien— registrar al seu nom béns que son comuns, col·lectius i comunitaris dels pobles.

En l’àmbit estatal, les dues entitats es fan seves les demandes de la coordinadora Recuperando, que també treballa per la recuperació del Patrimoni immatriculat per l’Església Catòlica. En consonància, exigeixen al Govern de l’Estat que publiqui, com s’ha compromès, la llista de finques immatriculades per l’Església a tot l’Estat entre el 1998 i el 2015. Cal tenir en compte que el PSOE, quan estava a l’oposició, va exigir al govern de Partit Popular aquesta publicació i a dia d’avui encara no l’ha publicat tot i fer més de dos anys que governa. A més, insisteixen en el compliment dels compromisos assumits en el programa del Govern de coalició, que en el punt 5.11 estipula: “Farem les modificacions legislatives oportunes per facilitar la recuperació dels béns immatriculats”.

Unió de Pagesos i l’Associació de Micropobles de Catalunya, que representen respectivament un 60 % de la pagesia catalana i 180 ajuntaments rurals, van signar un conveni el febrer del 2019 per treballar conjuntament en la difusió de les immatriculacions de l’Església. El sindicat va destapar aquesta apropiació il·legítima de l’Església en una roda de premsa, l’abril del 2018.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BÉNS IMMATRICULATS   ESGLESIA 
També et pot interessar:
CARDONA
Actes de la commemoració del 625è aniversari de la consagració de l'església de sant Miquel
BAGES
Continuen les obres de rehabilitació de l’església de La Bauma
LA FOTO DEL DIA
L'església del Carme

El carrer Guimerà amb tanques per les obres
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
ERC Santpedor reclama a Jordi Soteras que renunciï a l’acta de regidor
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La IX Nit de l'Esport i la Cultura posa en valor un any més el talent, la trajectòria i el compromís


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]